Doorgaan naar hoofdcontent

Liefdesopdracht

Onze taak om discipel te zijn, is zo makkelijk nog niet.
Veranderen moeten we, niet leven zoals de wereld leeft.
Maar een licht schijnen in deze wereld, met iets wat de wereld niet kent.
Verlicht door liefde.
Het in praktijk brengen van onze opdracht is toch echt een hele taak:

* God liefhebben boven alles
* Je naaste als jezelf

Het is leven, op de meest diepe manier die het woord maar bieden kan.
Maar het is ook een sterven van jezelf, van je trots en alles waar je denkt recht op te hebben.
Dat in de praktijk, dat wil nog weleens falen.
Omdat het eng is om in geloof en vertrouwen uit te stappen.
Te doen wat God op jouw pad brengt.
En juist daarin ligt een zegen.
Een weg waarop God jou wil bemoedigen en kracht wilt geven!
Want juist als je dingen doet die jezelf moeilijk vind, kan je Zijn kracht ervaren.
Gelukkig mag ik ook weten, dat ik met al mijn fouten mag ik komen.
Mag ik komen bij die Ene Man, die deze opdracht van liefde waarlijk vervult heeft!
De Wijze man die goed is en vol liefde.
Die ook telkens weer, als ik kom met mijn berg met fouten, mij liefdevol aankijkt.
Hij neemt de aanklacht, de schuld van mij af, en werpt het in de diepste zee.
Weg en nooit meer terug te vinden.
Hij zal mij helpen en dragen als ik mijn fouten herstel hier op aarde.
Al gaat dat het makkelijkst als ik Hem daarin ook volg.
Op Zijn tijd, op Zijn wijze.
Hij die mijn fouten goed kan maken, wil mij helemaal veranderen.
Van mezelf, kan ik deze opdracht niet vervullen.
Maar Jezus in mij, die kan dit wel!
De weg gaan om in gesprek te gaan.
Mijn trots opzij zetten, want mijn leven, het draait niet meer om mij alleen.
Het mag draaien om God en ik wil Hem laten zien door alles heen.
Als ik Hem volg, en doe wat Hij vraagt.
Fouten die gemaakt worden, herstellen.
Dan mag ik zelf ook zoveel zien van God!
En dat mag ik dan weer uitstralen naar de mensen waar de fouten gemaakt waren.
Want wie doet het nog?
Sorry zeggen, eerlijk in gesprek gaan, niet alleen sorry zeggen maar meer nog.
Zeggen, wat kan ik doen om dit goed te maken?
En als mensen mij pijn doen, dan mag ik hen vergeven en afzien van boosheid in mijn hart.

Dan komt er geen wraak!


Door het uit te spreken geef je ook naar de dader aan: het is niet langer geheim.
Ik hou het niet meer vast in mij.
Nu spreek ik het uit naar jou, ik breng het in het Licht en in openbaarheid.
Ja jij deed mij pijn maar ik zie af van reactie vanuit mijn pijn.
Ik vergeef het jou.
Wat kunnen we dan een licht in deze wereld zijn.
Want wat zijn er veel mensen gewond geraakt onderweg!
En als je nou gewond bent, ook dan kan je herstellen, door niet afstandelijk te zijn.
Niet jezelf te beschermen tegen nieuwe wonden.
Dat was iets wat ik vaak deed.
De mensen die mij verwond hadden op afstand houden.
Maar uiteindelijk was ik er zelf ook niet mee geholpen.
Nee ik had het niet gedaan, ik was de oorzaak niet van mijn wonden.
Maar ik kan wel iets doen om te zorgen dat ik slachtoffer af raak, dat mijn wonden herstellen.
Dat is zelf verantwoordelijkheid nemen hoe ik verder ga.
Vergeving aanbieden aan de ander.
Zeggen en uitspreken naar de ander, je hebt mij pijn gedaan, maar ik vergeef het jou.
Het verwond mij niet langer.
Ik zalf mijn wond met liefde, geef mijn wond wat het nodig heeft om te kunnen genezen.
Alle boosheid, alle pijn die ik voelde, het stopt op dit moment.
Want ik vergeef jou.
Uit liefde, want als ik fouten maak, dan zou ik ook zo graag willen dat anderen mij vergeven.
En ik doe bij jou, wat ik wil voor mezelf.
Vergeven is een keuze, en het druist eigenlijk vaak in tegen ons rechtvaardigheidsgevoel.
Maar als ik kijk naar hoe Jezus mijn fouten met liefde aanziet, en telkens weer hersteld.
Dan mag ik dat ook doorgeven.
Een liefdesopdracht is zo makkelijk echt nog niet.
Liefde uitten naar mensen die mij liefde geven, dat lukt wel.
God liefhebben boven alles?
Boven je kindjes, je spullen, je geld, je man of je vrouw.
Dat kan soms al moeilijker zijn.
Als God dingen van ons vraagt die invloed hebben op onze zekerheden, wat is dan onze reactie?
Kom in beweging en pak je kruis op.
Volg Hem!
Want wat kan het veel moois brengen!
Ja verandering, dat is wat God van ons vraagt, dat doet pijn.
Maar je word er zo door gezegend.
Als je deze opdracht ga navolgen, dan gebeuren er wonderlijke dingen.
Dingen die je zelf niet bedenken kan, Hemelse dingen.
Het Koninkrijk van God word dan steeds een beetje zichtbaar hier op aarde.
Wat kan het er voor zorgen dat er minder mensen vast zitten in hun pijn en verdriet.
Als iedereen een beetje van deze opdracht doet, wat zal er dan gebeuren in de wereld?
Laat ik mensen in plaats van aardse gevoelens, dat zien wat hoger is, een liefde die ze niet gewend zijn.
Ondanks fouten die mensen maken naar mij.
Maken we op dit moment, maak ik op dit moment, andere mensen jaloers?
Jaloers, niet op mijn aardse dingen.
Maar jaloers, op God die mij helpt?

Wat Ik jullie zeg is de waarheid een tarwekorrel moet in de aarde vallen en sterven, anders blijft het maar één tarwekorrel. 
Maar als hij sterft, brengt hij veel vrucht voort.
(Johannes 12:24)

Als we niet sterven aan ons zelf, dan kan je nog wel gered zijn hoor.
Dan blijf je ook een tarwekorrel!
Alleen zal je dan nooit weten wat een zegen, sterven aan jezelf, in zich heeft.

100% Whole Wheat Bread - Much better than my last attempt at making bread.  Tasted good dipped in honey.:


Reacties

  1. Ja, pak je kruis op. En als het niet lukt, leg dat kruis dan eens in Jezus handen. Dan komt er langzaamaan verandering en leer je volgen op een weg die echt heel moeilijk of onmogelijk leek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik vind het zo moeilijk om mijn kruis op te nemen, maar telkens als ik dat eerlijk tegen Hem zegt dan merk ik dat Hij ervoor zorgt dat het in stapjes toch altijd wel lukt. Voor mij is vertrouwen echt nog zo'n kwetsbaar punt. Maar Hij geeft mij daar juist telkens uitdaging in, ik merk dat ik er door groei, maar wat kan het soms mijn pijn of mijn angst raken.

    Bijzonder is dat! Dank je wel voor je mooie reactie. Vind ik fijn om te lezen. Ben altijd benieuwd wat het met mijn lezer(s) doet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik