Doorgaan naar hoofdcontent

Gezin om de Bijbel

Hier een overzicht met de gezinsavonden rondom de Bijbel, samen met de kindjes praten, nadenken, en op ons leven toepassen van dat wat er in Zijn Woord geschreven staat. De kindjes vinden het heel erg leuk en ik moet zeggen ze hebben zo'n leuke kijk op Bijbelverhalen. Het is genieten om hen dingen te mogen leren, tegelijk mag ik zelf van hun weer leren.

Hier vind u een overzicht met thema's met een link naar hoe ik het vormgegeven heb.
Veel kijk en leesplezier!

2015


Gezinsavond 1: Gods weg gaan
Gezinsavond 2: Gods weg hoe kom je daar?
Gezinsavond 3: Gods weg gaan ook als er geen weg lijkt
Gezinsavond 4: Het schaapje dat verloren was
Gezinsavond 5: Hij komt bij de kleinste
Gezinsavond 6: Gedenkstenen
Gezinsavond 7: De ladder naar de Hemel
Gezinsavond 8: in de put
Gezinsavond 9: Sta op en schitter!
Gezinsavond 10: Het eerste lichtje aan de horizon (eerste advent)
Gezinsavond 11: Het geschiedde naar Uw woord (tweede advent)
Gezinsavond 12: Johannes is zijn naam (derde advent)
Gezinsavond 13: Ze wond Hem in doeken en legde Hem in een kribbe
Gezinsavond 14: Bewaar het in je hart!

2016

Gezinsavond 1: En God schiep de mens naar Zijn beeld!
Gezinsavond 2: Gehoorzamen
Gezinsavond 3: God sloot de deur
Gezinsavond 4: Toren van Babel
Gezinsavond 5: Tien geboden

Op weg naar Pasen

Gezinsavond 6: Als de graankorrel niet sterft
Gezinsavond 7: http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2016/03/gezinsmoment-dien-de-ander.html
Gezinsavond 8: Gezinsmoment:Jezus bid en zweet bloed
Gezinsavond 9: Gezinsmoment: De intocht van Jezus

Gezinsavond 10: God als Vader
Gezinsavond 11: God is onze Koning
Gezinsavond 12: God onze beschermer!
Gezinsavond 13: God is onze Hoeksteen
Gezinsavond 14: God is trouw
Gezinsavond 15: God is een drie eenheid
Gezinsavond 16: God wil jouw schat zijn
Gezinsavond 17: God is altijd bij je
Gezinsavond 18: Gezinsmoment: Gods goedheid in ons leven


2017


Gezin om de Bijbel 1: Gehoorzaam
Gezin om de Bijbel 2: Als broers samen wonen Psalm 133
Gezin om de Bijbel 3: We zijn er om elkaar te helpen

Lijdenstijd/Pasen

Gezin om de Bijbel 4: God redt
Gezin om de Bijbel 5: Waak en bid met mij
Gezin om de Bijbel 6: Heb je vijanden lief

Gezin om de Bijbel 7: Vrijheid door vrede
Gezin om de Bijbel 8: In vuur en vlam door de Heilige Geest
Gezin om de Bijbel 9: Liefde vrucht van de Heilige Geest

2018


Gezin om de Bijbel: Het kind en zijn talenten
Gezin om de Bijbel: Jezus het lam van God
Gezin om de Bijbel: De kracht van het kruis
Gezin om de Bijbel: Hemelvaart

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mogen zijn zoals ik ben

'Kijk alsjeblieft vriendelijk als ik andere keuzes maak' - Els van Steijn - De fontein vind je plek - Deze quote uit dit boek heeft mij aan het denken gezet. Want ten diepste geeft dit voor mij een kern weer voor al die momenten dat ik niet authentiek, integer en oprecht kon reageren. Dit is heel verwarrend kom ik achter. Want hoe meer ik authentiek ging leven...hoe sterker dit aan mij ging trekken. Zeker nu ik afgelopen jaren in mijn leven ben opgestaan en stap voor stap mijn weg, met God, ben gaan wandelen. Verrassende woorden uit mijn pen Ik ben niet slechter of minder als ik een andere weg ga dan mensen waar ik van hou. Over deze zin wil ik verder schrijven, ik schreef dit, met iets andere woorden, in mijn schrijfoefening om alles uit mijn hoofd eens op te schrijven. Omdat mijn hoofd niet uit een bepaalde situatie kon, ik bleef dezelfde cirkels afleggen, en ik weet dat alles uitschrijven voor mij dan help. Tijdens deze oefening voelde ik bij deze zin, ja hier mag ...

Overwin - Bloghop april 2018

Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede. Romeinen 12:21 In maart deed ik mee aan de bloghop met de volgende blog:  Ervaringen van God in mijn leven . Met deze blog heb ik de Bloghop van christelijke bloggers gewonnen. Dat betekent dat ik daardoor het nieuwe thema voor de maand april mag bedenken. Hierbij heb ik mij laten inspireren door de blog waarmee ik heb gewonnen. Op mijn 12de gaf God mij de tekst, uit Romeinen 12 en dan vers 21, drukte die op Zijn manier op mijn hart. En deze tekst heb ik mijn leven vaak mogen gebruiken. Als toetsteen hoe te handelen. Want het goede doen dat is niet zo heel moeilijk als alles goed gaat. Als alles gaat zoals ik wil. Maar ook dan mag ik weten dat er goed en kwaad verborgen zit in alles. Onzichtbaar, maar daardoor niet ver van mij af. Nog moeilijker is het om het goede te doen in tijden van onrecht, pijn en moeilijke situaties. Om dan mezelf niet mee te laten slepen. Deze tekst heeft mij ...

Laat je licht schijnen in het duister

Ik zie in hoe er voor de lieve vrede...om het duister heen wordt gedanst. En ook hoe ik zelf een lange periode nodig heb gehad om echt het licht door mij heen te laten schijnen. Daarover in deze blog meer. Alleen heel even eerst iets anders omdat het zolang geleden is dat ik heb geblogd. Afgelopen periode heb ik vaker het gevoel gekregen, een innerlijk verlangen, om weer lessen en inzichten die ik op doe met jou te delen. Hier op mijn blog. Mijn eigen speciale plekje om mijn hart met jou te delen. Een inkijkje te geven en te verbinden met jou. Mogelijk je ook te inspireren. Vandaag wil ik beginnen met iets wat ik de laatste weken zo op mijn hart heb. Persoonlijke zoektocht Eigenlijk nog helemaal niet zo helder wat ik ermee mag voor mezelf. In de blog wil ik het in ieder geval met jou delen. De worstelwoorden uit mijn hart. Mogelijk ontrafelt het schrijven het weer. Zo heeft deze blog, het delen van woorden met jou, mij vaker geholpen om te ontrafelen wat er lag. Voor mij voelt het heel...