Doorgaan naar hoofdcontent

Keuzes maken

Afgelopen week een mooi gesprek gehad over keuzes.
Hoe maak jij je keuze nou, en ook, waar let je op bij het maken van keuzes.
Soms heb ik het idee dat we er te weinig van bewust zijn, wat gevolgen van onze keuzes kunnen zijn.
Ja over de gevolgen hier op zichtbaar, en in ons aardse leven, daar denken de meeste wel over.
Ook niet allemaal, en ik soms ook niet goed genoeg.
Toch wil ik kijken naar een ander aspect bij het maken van keuzes.
Heel veel keuzes hebben invloed op ons geestelijk leven.

Regels voor het leven


God gaf Zijn volk regels, beter bekend als de tien geboden.
Bij vele mensen ingehamerd als, daar moet je aan voldoen.
Maarrrrr...
Niemand kan zich er aan houden.
Ooit komt God terug en zal Hij oordelen.
Hij zal je vragen wat je met je leven gedaan hebt.
Ken jij God?
Heb jij een relatie met Hem?
Dan weet je wat Hij wil.
Een relatie en een band met jou!
Alleen dan, zal je niet de wetten voor het leven begraven, uit angst dat jij je er niet aan houden kan.
Maar dan zal je ermee gaan handelen.
Ja met vallen en opstaan.
Maar als je het samen met God doet, zal je meer worden.
Groeien!
En terug roven wat er soms in je leven ontnomen is....

Voor of tegen


Elke keuze die je maakt.
Het is of voor het leven, of tegen!
Of het is een keuze voor God, of tegen Hem.
Er is geen andere mogelijkheid.
Heb je weleens op die manier gekeken, als je bezig bent met keuzes maken?
En echt, het is zo verleidelijk, zo vaak ook zo onzichtbaar op het eerste oog.

Je ziet een vrucht van een boom.
God had gezegd, tegen je man, dat je er niet van mocht eten.
Maar hoe dichterbij je komt, hoe minder erg lijkt.
Hoe kan een vrucht van een boom nou zo erg zijn.
Kijk.
En als je oog gericht is, op dingen die God niet wil, dan is er duister in je oog.
Zolang je oog op Hem gericht is, en op de dingen die van Hem zijn, dan zal je oog zijn als een lamp.
In het duister dan zie je de dingen niet zo helder.
Kunnen er dingen gebeuren die je niet aan zag komen.
Of kan je soms een schaamte op voelen komen.
Gelukkig, het is duister.
Zal niemand het gezien hebben?
Niemand hoeft het toch te weten...
Maar het heeft gevolgen!

Deuren open



Het kan deuren openzetten.
Of je zet de deur van je hart open voor God, de Heilige Geest en voor het goede.
En laat dat je leven door pompen.
Of je zet misschien een deur open naar de wereld, naar satan en zijn aanhangers (die er juist op uit zijn om christenen te laten struikelen de mensen die niet geloven heeft hij toch al.).
Er kunnen zomaar deuren open gaan waardoor het duister ruimte krijgt in je hart, en daardoor in je leven.
Daarom is het goed om op te letten.
Want het kan ook echt weer licht worden!
Alleen daarvoor moet je wel door hebben dat er iets gebeurd is wat niet in het licht was.
Merk je dat je dingen gekozen of gedaan hebt waar je eigenlijk niet over durft te spreken?
Dan is dat nog in het duister.
Is het nog geheim..
Maar mag ik je iets vertellen?

Het is nooit een geheim geweest!


Alles wat we doen is al bekend.
En voor alles wat wij misdaan hebben, is allang vergeving gewonnen.
Loop niet meer verder rond met het stukje duister.
Beken het aan God, spreek erover en doorbrak de cirkel die je in een macht van duister, van geheimen kan houden.
En je zal merken dat wanneer Zijn licht erop schijnt, de schaamte zal verdwijnen!

If you keep an inner record of what this/that person did to you, and what they said to you, and how they made you feel, how much pain they may have caused you, etc. , every time you will come into contact with them, you will be reminded of all those things, and you will never be able to forgive and forget, nor to allow them to show you how sorry they are for what happened. #forgive #freedom #peace:

Maak de juiste keuze.
Hou je hart vurig en als een licht, dat andere de weg kan wijzen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik