Doorgaan naar hoofdcontent

Wat ben ik rijk

Nee materialistisch gezien volgens velen niet, en ook de dingen die ik meegemaakt heb in mijn leven hebben mij niet heel rijk gemaakt, ja uiteindelijk wel met moeilijke ervaringen maar niet met dingen die iedereen verlangd, en toch ben ik heel trots en voel ik mij heel rijk!
Ondanks een financiele stroom die niet binnenkomt terwijl ik er recht op heb, weet ik mij te redden samen met de kindjes.
Een alleenstaande moeder en geen schulden, geen geldproblemen.
Het is niet doordat ik veel verdien, ook niet door de alimentatie die ik ontvang (iets wat al een hele tijd geleden is dat ik het ontving).
Het komt doordat ik vanaf de scheiding niet door ben gaan leven zoals ik deed.
Ik paste mijn uitgave patroon aan.
Stopte zelf met sporten, heb abonnementen opgezegd, verkocht mijn VW Beetle heus een leuke auto maar echt duur in verzekering en brandstof kosten, ik moest sparen voor grote uitgaven.
Heus niet altijd leuk, ik wil ook weleens iets heel graag, maar als het mij uiteindelijk gelukt is ben extra dankbaar.
Dus ja daar ben ik ondanks geen grote rijkdom dankbaar voor.
Ik ontvang precies dat wat ik nodig heb.
Iets wat ik als zegen van God ervaar!

Maar meer nog voel ik mij rijk door de dingen die ik van God ontvang.
Te beginnen met mijn lieve kindjes!



Ik heb twee keer een geschenk van Hem ontvangen, twee keer heeft hij mij beloond!
Wat ben ik dankbaar dat ik hen heb.
Na de scheiding, heb ik ze zelfs nodig gehad, ze gaven mijn leven nog een doel, structuur maar ook gezelligheid en vreugde!
Ook heb ik lieve vriendinnen ontvangen, die mij helpen op de smalle weg, waarmee ik samen mag lopen, mag leren maar vooral ook mezelf mag zijn.
De afgelopen jaar heeft Hij mij en de dingen die ik doe rijk gezegend.
Ik ben rijk!

Want Hij zorgt voor mij!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Doorzetten

Afgelopen jaren heb ik weer nieuwe doelen in mijn leven gekregen.
Het is gaaf om weer dingen te hebben om naar toe te werken.
Zelfs al is het een reis die echt een uitdaging is.
Was ik drie jaar geleden nog gebroken, zag ik mezelf als iemand die niets kon en ook nooit zou kunnen.
Nu ben ik al aardig op reis.
Echt niet altijd een gemakkelijke weg die ik ga.
Merk dat het best pittig is.
In mijn hoofd sta ik voor veel dingen alleen.
Een hele verantwoordelijkheid als alleenstaande mama, en veel ballen in de lucht houden.
Toch besloot ik mijn kans te pakken.

Na de scheiding was HET moment.
Eindelijk was er ruimte, en kon ik aan mezelf werken.
Samen met een coach en later ook nog iemand van De Hoop, ging ik aan de slag.
Ondanks de moeilijke uitdagingen waar ze mij voorzette, deed ik het.
Ik wilde verandering.
En dat is pittig, dat vraagt doorzettingsvermogen en innerlijke kracht.
Zoveel patronen waren er gelegd, en die veranderen zit zoveel tijd in.
Maar nu kan ik zeggen, wat ben ik gegroei…

De kracht van Zijn stem

Juist die momenten wanneer er een strijd is in mijn hoofd, spreekt Hij tot mij!
Afgelopen jaren is mij dat opgevallen, bij het luisteren naar Gods stem. Zijn stem die mij nu kracht geeft, mij bemoedigt maar ook de weg wijst door mijn leven. Dit was niet altijd zo in mijn leven. Ooit luisterde ik naar de stem van de wereld. Dat had veel sporen bij mij achtergelaten. Juist ook doordat ik in mijn leven zoveel meegemaakt heb van de gebrokenheid waarin wij leven op aarde. Ik kreeg te maken met ziekte van iemand waar ik van hield, met angst voor een naderend afscheid, met vaak afscheid moeten nemen en toch weer terug komen, ook maakte ik een scheiding mee. Dat gaf de stem van de wereld een veroordelende kracht. Totdat ik Zijn stem mocht ontdekken tussen alles door. Vaak spreekt Hij, terwijl er ook andere stemmen, vanuit de wereld, tot mij door willen dringen.  En juist dan spreekt Hij!
Verschillende stemmen
Er is die stem van Hem die spreekt tot mij, met een onvoorwaardelijke liefde maar t…

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde
af van de diepte van mijn dankbaarheid?
(Ann Voskamp, Gebroken leven)
Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23).


Gebrokenheid waarom?
Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven in een gebro…