Doorgaan naar hoofdcontent

Angst

Ik zie steeds meer bange mensen.
Hun hart gevuld met angst.
Niet alleen voor aanslagen, moord, pijn en ellende.
Maar ook een angst, veel dieper nog.

Een angst voor God



Hoe verdrietig is dat!
Juist omdat deze mensen weten dat iedereen voor Hem zal moeten verschijnen.
De dood, het jaagt deze mensen nog steeds schrik aan!
Wat heb ik er zelf ook mee geworsteld, en wat zie ik andere er ook nog tegen strijden.
Het leren dat God uit liefde voor mij, Zijn Zoon naar de aarde stuurde.
Dat gaat wel, maar het toepassen, de angst loslaten uit mijn hart.

Ruimte maken voor Zijn liefde....



Dat is een heel proces geweest, en ik merk dat ik nog in proces ben.
De angst zit zo diep, de twijfel komt zo stil, zo snel omhoog.
Wat nou als het wel zo is.....

Dat de zaligheid niet voor mij is?
Waarom zou ik door God uitverkozen zijn?
Wie ben ik nou eigenlijk?

Nee ik ben een worm, geen mens.
Niet waard dat Hij naar mij omkijkt, mij wil zien.
Dat klopt ook allemaal!
Maar nu stop ik niet meer in deze twijfel.
Want dan maak ik deze halve waarheid tot een hele waarheid!

Nee ik heb het niet verdiend, ik ben het heel niet waard, maar in Zijn liefde vond Hij dat ik het waard ben!
Zijn liefde die zo groot is, dat Hij voor mij koos...
In dit verhaal moeten we niet stoppen bij ons zelf, maar bij Hem.
Die zoveel groter is, zoveel wonderlijker is, zoveel meer bijzonder is dan dat er ooit in woorden gevangen kan worden.
Ken jij die angst?
De angst voor de dood, want wat zal God over jou toornen...
Weet dan, Jezus, Hij was zo bang in Getsemané, Hij zweette bloed, door alles wat ik ben, door alles wie jij bent.
Al onze gebrokenheid, het werd daar uitgeperst en in Zijn beker gegoten!
De gebrokenheid van deze hele wereld...

Het geweld, de aanslagen, de moorden, al het misbruik, al het onrecht, al de pijn, al het verdriet, niet alleen van mij, niet alleen van jou, maar van de hele wereld...

Hij is bang geweest, zodat wij niet meer bang hoeven te zijn.
Alles wat jij hebt gedaan, waar God zo boos om zou kunnen zijn op jou, dat heeft Jezus op zich gedragen.
Hij droeg jou straf.

Laat je door Hem bevrijden


En weet je, als jij je nu schuldig voelt, ga daar maar mee naar Jezus.
Hij is jouw Middelaar, jouw Verlosser.
De enige die jou van deze aanklacht kan bevrijden.

Angst het wil jou gevangen houden.
En telkens zal er in jou weer dat gefluister klinken, wat je hart wil verlammen, wat je in de greep terug wilt!
Want als jij ten volle beseft hoe diep God jou liefheeft, dan is er geen ruimte meer voor angst.

De volmaakte liefde drijft immers alle angst uit!
Waar Licht is, zal het duister moeten wijken.
Als het donker is, als je angstig ben, zoek naar het Licht, zoek de waarheid bij Hem die zelf zei:

Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven!
Wat mag jou leven regeren?!








Reacties

  1. Supermooie blog dus graag gelezen. Jij hebt er een fan bij! ;) De emotie van angst is mij zeker niet onbekend...

    De uitverkiezing is juist heel mooi en bemoedigend voor het kind van God
    want hoeveel is er dan nog nodig als je beseft dat jij uitgekozen bent door de Allerhoogste!

    Daarentegen mag deze leer nooit een obstakel zijn voor degene die naar redding en zekerheid zoekt. Jezus is voor iedereen gestorven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je reactie Bas. Ik had juist angst door de uitverkiezing..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gedaan! :)

    Weet dat Gods tegenstander er altijd op uit is om in jouw hart twijfel en angst te zaaien!

    Daarom is het belangrijk om uit het geloof te leven en Gods woord te lezen (ik heb daar enorm in gefaald). Het goede gevoel komt dan vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vrede en innerlijke blijdschap kreeg ik pas echt toen ik besefte dat Hij voor mij gestorven is en dat door Zijn daad God niet meer met toorn naar mij kijkt. Ik mocht leren van Zijn liefde iets wat heel nieuw was... Maar om dat te bereiken moest ik eerst angst loslaten! Alleen dan was er ruimte voor liefde!

    Gelukkig is God samen met mij door dit proces gegaan! Zo'n zegen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi zoals jij dat schrijft en een groot getuigenis! Ga vooral door met schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik

God voert de strijd voor mij!

Ik heb de goede strijd gestreden. Ik heb de loop tot een einde gebracht. Ik heb het geloof behouden. ( 2 Timotheus 4:7) Afgelopen weken heb ik strijd ervaren. Hierover schreef ik al eerder, licht en luchtig , het maakte mij zo moe. Alsof het mij verlamde. Het was geen strijd tegen andere mensen. Heel eerlijk? Het was meer een innerlijke strijd tegen mezelf. Dat ik een strijd ervaar in mijn denken heb ik al vaker gedeeld op deze blog. Ook in de link die ik nu deel lees je hier iets over. Die strijd maakte dat er een soort mist in mijn hoofd aanwezig was. Hoe leuk het ook is in mijn leven, ik zat met dingen in mijn hoofd die het zwaar maakte om te genieten, om rust te ervaren. Totdat ik twee geleden de Bijbeltekst in 2 Timotheus las. Nieuw inzicht Ik strijd tegen mezelf. Het is niet alleen strijd in mijn denken, maar ook strijd om te mogen zijn. Heel vaak schoof ik mezelf opzij. Zo wrong ik mij voor alles en iedereen in bochten. Zonder iets te zeggen. Dit gaf moeite en gedoe bij