Doorgaan naar hoofdcontent

Vertrouw Hem!



Trust Him!
Vertrouwen.
Het is een groot probleem.
Er is zoveel schade, dat bijna niemand meer vertrouwen heeft.
Hoor eens met je oren open, luister hoeveel mensen er geen vertrouwen meer in hebben.

Geen vertrouwen in financiën, de wereld, Nederland, andere mensen en heel veel vertrouwen niet eens meer zichzelf.

Mooi gebed.
We moeten bekennen, de wereld is niet het probleem.
Wij zijn het probleem.

Heere wat ben ik dankbaar dat U wilt herstellen wat bij mij beschadigt is, dat U wil aanvullen wat ik mis.
Wilt u mij compleet maken.
Zodat er door mijn zwakheid Uw kracht de wereld in kan.
En dat er door de scheuren van mijn gebroken leven, licht de wereld in mag stralen.

De enige die echt te vertrouwen is.
Die hoop kan geven in een gebroken wereld, dat bent U!

Zolang wij de problemen leggen bij factoren buiten ons, kunnen we niets oplossen.
Als je geen probleem hebt kan je ook niet beginnen aan herstel.
Niemand heeft de Geneesheer nodig als hij/zij niet ziet dat er een ziekte is.

Wij hoeven niet bang te zijn, er is er Eén die staat boven alles wat er gebeurd hier op aarde.
Luister naar Zijn stem.
Zoek naar Zijn wil, naar wat goed is voor Zijn koninkrijk.
Er zal nog geen haar vallen van je hoofd zonder dat de vader het weet.
Heb jij enig idee hoeveel haren je hebt?
Hoeveel haren je per dag verliest?
Hij wel, Hij heeft alles in de hand.

Wij hoeven niet bang te zijn, wat bij ons idee uit de hand loopt, is precies in controle bij Hem die de wereld gemaakt heeft.
Als wij naar boven kijken, zien we de onderzijde van een kunstwerk.
God ziet het geheel!

Trust Him!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik wens je een Pinksterfeest...

Waarbij jij in vuur en vlam mag gaan staan voor God! Er verschenen aan hen (= de discipelen) een soort  vlammen , die zich als  vuurtongen verspreidden  en zich op ieder van hen neerzetten, en allen werden vervuld van de Heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun  door de Geest  werd ingegeven. (Handelingen 2:3-4) Een Bijbeltekst die verteld over de uitstorting van de Heilige Geest. Vandaag vieren christenen, over de hele wereld, dat God Zijn Heilige Geest schonk aan ons allen! Lees maar in de toespraak die Petrus hield waarin hij Joël, de profeet, aanhaalt:  Aan het eind der tijden, zegt God, zal Ik over  alle mensen  Mijn Geest uitgieten. (Handelingen 2:17)  Pinksteren mogen we vieren! Want wat een feest dat Heilige Geest bij ons wilt wonen. Geest van verandering Het is een feest van verandering. Misschien vraag jij je af, welke verandering dan? Ik zet er een paar op een rij, als de ...

Laat je licht schijnen in het duister

Ik zie in hoe er voor de lieve vrede...om het duister heen wordt gedanst. En ook hoe ik zelf een lange periode nodig heb gehad om echt het licht door mij heen te laten schijnen. Daarover in deze blog meer. Alleen heel even eerst iets anders omdat het zolang geleden is dat ik heb geblogd. Afgelopen periode heb ik vaker het gevoel gekregen, een innerlijk verlangen, om weer lessen en inzichten die ik op doe met jou te delen. Hier op mijn blog. Mijn eigen speciale plekje om mijn hart met jou te delen. Een inkijkje te geven en te verbinden met jou. Mogelijk je ook te inspireren. Vandaag wil ik beginnen met iets wat ik de laatste weken zo op mijn hart heb. Persoonlijke zoektocht Eigenlijk nog helemaal niet zo helder wat ik ermee mag voor mezelf. In de blog wil ik het in ieder geval met jou delen. De worstelwoorden uit mijn hart. Mogelijk ontrafelt het schrijven het weer. Zo heeft deze blog, het delen van woorden met jou, mij vaker geholpen om te ontrafelen wat er lag. Voor mij voelt het heel...

Zoekend naar het Licht (deel 2)

Verlangend naar het Licht In mijn leven was ik al heel jong op zoek naar het Licht. Maar de manier waarop Hij aan mij werd gepresenteerd maakte mij bang. Niet alleen voor wie ik ben, maar vooral voor het feit dat het Licht er niet voor mij zou zijn. Door dingen die gebeurt zijn in mijn leven voelde ik mij niet geliefd, niet gezien door mensen waar ik mijn vertrouwen op gesteld had. Dat maakte dat er diepe duisternis in mijn leven kwam. Mijn leven in duisternis Vooral wat ik leerde over de Redder, Jezus. Gods verlossingswerk, dat was alleen voor de mensen die door God, ver van tevoren, uitgekozen waren. Dat God het verlossingswerk door mensen heen wilt werken, maar dat het iets is wat je mag ontvangen. Je kan er zelf niets aan doen. Nou als mensen waar ik van hield, waar ik zo goed mijn best voor deed, mij niet zagen...... Waarom zou God dan naar mij om zien?Dit te bedenken, als jonge vrouw, maakte mij zo eenzaam. Geen verbinding merken met mensen om mij heen, maar ook geloven d...