Doorgaan naar hoofdcontent

Ja ik wil

Afgelopen dagen was het een beetje stil hier op mijn blog.
Maar gelukkig kan ik zeggen dat dit een mooie reden heeft.
Maandag is het begonnen, en sindsdien had ik niet de ruimte in mezelf meer om te schrijven!
We zaten lekker te eten, mijn vriend at gezellig mee.
Na het eten vroeg hij of de kindjes nog even wilde blijven zitten.
Hij had iets heel belangrijks te doen...
Daar ging hij:

Op zijn knieƫn voor mij!


Waar de kindjes bij waren heeft hij gevraagd of ik zijn vrouw wilde worden.
Dwars door de tranen, nu gelukkig van blijdschap, was er een duidelijk hoorbaar antwoord.

Ja ik wil!


Ik wil het heel graag.
Mijn leven is zoveel rijker geworden sinds ik hem heb mogen leren kennen.
Alle lange tijd waren we op zoek naar onze weg.
Hoe en wanneer komt ons moment?
Dat was best ook weleens een lastige weg.
En ook hierbij ging het zo anders als dat wij eerst hadden bedacht.
Gods wegen gaan zo bijzonder.
Want eigenlijk kwam daar zomaar vanuit het niets de oplossing!
Alle moeilijkheden zijn nog niet veranderd, maar wij zijn er anders naar gaan kijken.
Ons verlangen om samen te zijn, onze liefde, is sterker.
Vanaf maandag zijn we samen eigenlijk aan het bedenken hoe wij willen trouwen.

Ons nieuwe begin!

Wat een bijzonder gevoel is dit.
Ik voel mij zo rijk gezegend, en ben enorm dankbaar!
Samen hebben we hier vaak om gebeden, en ik weet dat andere met ons mee gebeden hebben.
Daarom wil ik vragen, willen jullie met ons danken, voor deze mooie weg.
Gods weg is zo veel hoger dan wij ooit bevatten kunnen.
We gaan nog even een tijdje hard aan de slag.
Op naar onze mooie dag en dat is op:

16-11-2016

Dan mogen we tegenover zoveel mensen die belangrijk voor ons zijn, nogmaals ja zeggen.
Maar meest bijzondere?
We mogen tegenover God ja zeggen tegen elkaar.
Zodat we met z'n drieƫn verder kunnen.

 :

Reacties

  1. Ik moet huilen ik vind het zo'n wonder van Hem en voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neem de zakdoekjes maar mee ;) Ja dit is echt een wonder. Wat kan je hart vol vreugde zijn zeg!

      Verwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd samen! Wat een mooi feest zal dat worden! Gods zegen voor jullie en de kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Heerlijk om mee te mogen maken en ook wel bijzonder met de kindjes erbij.

      Verwijderen
  3. Wauw, wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd en Zijn zegen voor jullie en jullie kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk gefeliciteerd Petrina. Wat fijn voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn:)! Van harte gefeliciteerd en veel plezier toegewenst bij het voorbereiden van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Uiteindelijk zal het helemaal goed komen. Daar hebben we vertrouwen in!

      Verwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Laat je licht schijnen in het duister

Ik zie in hoe er voor de lieve vrede...om het duister heen wordt gedanst. En ook hoe ik zelf een lange periode nodig heb gehad om echt het licht door mij heen te laten schijnen. Daarover in deze blog meer. Alleen heel even eerst iets anders omdat het zolang geleden is dat ik heb geblogd. Afgelopen periode heb ik vaker het gevoel gekregen, een innerlijk verlangen, om weer lessen en inzichten die ik op doe met jou te delen. Hier op mijn blog. Mijn eigen speciale plekje om mijn hart met jou te delen. Een inkijkje te geven en te verbinden met jou. Mogelijk je ook te inspireren. Vandaag wil ik beginnen met iets wat ik de laatste weken zo op mijn hart heb. Persoonlijke zoektocht Eigenlijk nog helemaal niet zo helder wat ik ermee mag voor mezelf. In de blog wil ik het in ieder geval met jou delen. De worstelwoorden uit mijn hart. Mogelijk ontrafelt het schrijven het weer. Zo heeft deze blog, het delen van woorden met jou, mij vaker geholpen om te ontrafelen wat er lag. Voor mij voelt het heel...

Mogen zijn zoals ik ben

'Kijk alsjeblieft vriendelijk als ik andere keuzes maak' - Els van Steijn - De fontein vind je plek - Deze quote uit dit boek heeft mij aan het denken gezet. Want ten diepste geeft dit voor mij een kern weer voor al die momenten dat ik niet authentiek, integer en oprecht kon reageren. Dit is heel verwarrend kom ik achter. Want hoe meer ik authentiek ging leven...hoe sterker dit aan mij ging trekken. Zeker nu ik afgelopen jaren in mijn leven ben opgestaan en stap voor stap mijn weg, met God, ben gaan wandelen. Verrassende woorden uit mijn pen Ik ben niet slechter of minder als ik een andere weg ga dan mensen waar ik van hou. Over deze zin wil ik verder schrijven, ik schreef dit, met iets andere woorden, in mijn schrijfoefening om alles uit mijn hoofd eens op te schrijven. Omdat mijn hoofd niet uit een bepaalde situatie kon, ik bleef dezelfde cirkels afleggen, en ik weet dat alles uitschrijven voor mij dan help. Tijdens deze oefening voelde ik bij deze zin, ja hier mag ...

Overwin - Bloghop april 2018

Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede. Romeinen 12:21 In maart deed ik mee aan de bloghop met de volgende blog:  Ervaringen van God in mijn leven . Met deze blog heb ik de Bloghop van christelijke bloggers gewonnen. Dat betekent dat ik daardoor het nieuwe thema voor de maand april mag bedenken. Hierbij heb ik mij laten inspireren door de blog waarmee ik heb gewonnen. Op mijn 12de gaf God mij de tekst, uit Romeinen 12 en dan vers 21, drukte die op Zijn manier op mijn hart. En deze tekst heb ik mijn leven vaak mogen gebruiken. Als toetsteen hoe te handelen. Want het goede doen dat is niet zo heel moeilijk als alles goed gaat. Als alles gaat zoals ik wil. Maar ook dan mag ik weten dat er goed en kwaad verborgen zit in alles. Onzichtbaar, maar daardoor niet ver van mij af. Nog moeilijker is het om het goede te doen in tijden van onrecht, pijn en moeilijke situaties. Om dan mezelf niet mee te laten slepen. Deze tekst heeft mij ...