Doorgaan naar hoofdcontent

Het verlangen van Gods hart

Ja dat verlangen van God.
Dat is dat je jouw hart aan Hem over durft te geven.
Eigenlijk dat je voor eeuwig met Hem trouwt!
Want er klinkt geen: tot de dood je scheidt.
Uit vrije keuze, kiest voor Hem, omdat er geen betere is om je leven mee te delen.
Omdat je een relatie met God hebt.
Heb je weleens gezien hoe een bruidegom kijkt als hij voor het eerst zijn bruid ziet?
Ik heb dat vaker gezien, op foto's en in het echt.
Even vergeet hij dan zijn (apen)pakkie, de spanningen of alles goed zal gaan verlopen.
Je ziet het hart van de bruidegom spreken door zijn ogen, in zijn ogen zie je haar spiegelbeeld.
Ja hij weet het zeker waarom hij daar staat:

Hij kan niet leven zonder haar!


Op jou wacht ook een Bruidegom.
Ja ook als jij lezer een man bent, ook op jou wacht Hij.
Hij kijkt uit naar dat moment dat Hij je voor het eerst mag zien.
Dat het jou keuze is om naar Hem toe te stappen.
Vanaf die eerste stap die jij zet, zal Hij diep geroerd zijn!
Gekleed in het wit, wacht Hij, net zolang tot jij klaar bent voor die stap.
Voor altijd met Hem leven.
Wat is het heerlijk als het verlangen van een bruid en bruidegom elkaar raken.
Zo zal het voelen op het moment dat het ook jou verlangen is om jou leven met God te leven.
In Zijn ogen zal jou spiegelbeeld zichtbaar worden, Zijn ogen zijn gevuld met liefde.
Hij wacht op jou!
Nee Hij wacht niet zonder gevoel, maar met een diep verlangen...

Jij bent de vreugde van Zijn hart!
Op dat moment als je naar Hem toeloopt, dan voel je, net als op je trouwdag op dat moment als je voor het eerst naar je levenspartner stapt:

Nu kom ik tot mijn doel!


Jesaja 62:5b

Zoals een bruidegom zich verblijdt over zijn bruid, zo zal uw God Zich over u verblijden.





Met deze blog doe ik mee aan de bloghop van December, het thema is deze maand: verlangen, bedacht door de blogger van: Waardevol en uniek. Wil je mee doen? Schrijf dan een blog over het thema verlangen, laat op de blog van Waardevol en uniek een link achter van je blog.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laat je licht schijnen in het duister

Ik zie in hoe er voor de lieve vrede...om het duister heen wordt gedanst. En ook hoe ik zelf een lange periode nodig heb gehad om echt het licht door mij heen te laten schijnen. Daarover in deze blog meer. Alleen heel even eerst iets anders omdat het zolang geleden is dat ik heb geblogd. Afgelopen periode heb ik vaker het gevoel gekregen, een innerlijk verlangen, om weer lessen en inzichten die ik op doe met jou te delen. Hier op mijn blog. Mijn eigen speciale plekje om mijn hart met jou te delen. Een inkijkje te geven en te verbinden met jou. Mogelijk je ook te inspireren. Vandaag wil ik beginnen met iets wat ik de laatste weken zo op mijn hart heb. Persoonlijke zoektocht Eigenlijk nog helemaal niet zo helder wat ik ermee mag voor mezelf. In de blog wil ik het in ieder geval met jou delen. De worstelwoorden uit mijn hart. Mogelijk ontrafelt het schrijven het weer. Zo heeft deze blog, het delen van woorden met jou, mij vaker geholpen om te ontrafelen wat er lag. Voor mij voelt het heel...

Mogen zijn zoals ik ben

'Kijk alsjeblieft vriendelijk als ik andere keuzes maak' - Els van Steijn - De fontein vind je plek - Deze quote uit dit boek heeft mij aan het denken gezet. Want ten diepste geeft dit voor mij een kern weer voor al die momenten dat ik niet authentiek, integer en oprecht kon reageren. Dit is heel verwarrend kom ik achter. Want hoe meer ik authentiek ging leven...hoe sterker dit aan mij ging trekken. Zeker nu ik afgelopen jaren in mijn leven ben opgestaan en stap voor stap mijn weg, met God, ben gaan wandelen. Verrassende woorden uit mijn pen Ik ben niet slechter of minder als ik een andere weg ga dan mensen waar ik van hou. Over deze zin wil ik verder schrijven, ik schreef dit, met iets andere woorden, in mijn schrijfoefening om alles uit mijn hoofd eens op te schrijven. Omdat mijn hoofd niet uit een bepaalde situatie kon, ik bleef dezelfde cirkels afleggen, en ik weet dat alles uitschrijven voor mij dan help. Tijdens deze oefening voelde ik bij deze zin, ja hier mag ...

Overwin - Bloghop april 2018

Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede. Romeinen 12:21 In maart deed ik mee aan de bloghop met de volgende blog:  Ervaringen van God in mijn leven . Met deze blog heb ik de Bloghop van christelijke bloggers gewonnen. Dat betekent dat ik daardoor het nieuwe thema voor de maand april mag bedenken. Hierbij heb ik mij laten inspireren door de blog waarmee ik heb gewonnen. Op mijn 12de gaf God mij de tekst, uit Romeinen 12 en dan vers 21, drukte die op Zijn manier op mijn hart. En deze tekst heb ik mijn leven vaak mogen gebruiken. Als toetsteen hoe te handelen. Want het goede doen dat is niet zo heel moeilijk als alles goed gaat. Als alles gaat zoals ik wil. Maar ook dan mag ik weten dat er goed en kwaad verborgen zit in alles. Onzichtbaar, maar daardoor niet ver van mij af. Nog moeilijker is het om het goede te doen in tijden van onrecht, pijn en moeilijke situaties. Om dan mezelf niet mee te laten slepen. Deze tekst heeft mij ...