Doorgaan naar hoofdcontent

Regeren

Wat is nou het beste voor Nederland?
Hoe kan Nederland het beste geregeerd worden.
Ik heb er een hele discussie over gehoord.
Toch gaf niemand het antwoord wat in mijn ogen het beste was.

Iedereen vrij om eigen keuzes te maken, liberaal kwam naar voren.
Wie is iemand om de ander bepaalde wetten op te leggen, we zijn allemaal net zo belangrijk, dus ook net zo vrij om eigen keuzes te maken.
Kerk en staat moet gescheiden worden, zoals ook wetenschap en geloof gescheiden moeten worden.
Niemand belemmeren, en de overheid moet niet betuttelen maar alleen op zich nemen wat niet door individuen gedragen kan worden.

Aan de andere kant stond de extreem rechtse keuze.
Nederland zou het beste af zijn met de SGP.
Want dat is de partij die als enige christelijk regeert.
Uiteindelijk is dat het beste voor Nederland.
Zonder verdere uitleg of argumentatie verder.
Het is gewoon zo.
Punt.

Nu weet ik zelf niet of de SGP wel echt zo christelijk regeert, soms denk ik aan het feit dat er zoveel wettisme is, zoveel regels gemaakt worden door mensen van beneden, dat we vergeten wat de regel van boven uit de Hemel is.
De SGP heeft nog zo'n lange lijst aan regels uit de Bijbel waar je aan zou moeten voldoen.
Dat is jammer, ze zouden namelijk samengevat kunnen worden in 1 woord:

Liefde

Als we Nederland gaan regeren zoals God vraagt hoe zou het dan worden?
Welke regels zou jij kunnen bedenken, die God zou willen dat wij deden?

Volgens mij is de enige opdracht ook in de regering: liefde!

Nee geen liberalisme van allemaal op jezelf, allemaal alleen, en ego's, er is al genoeg individualisme!
Nee geen rechts, met tegenstrijdige godsdienstige religieuze wetjes of kortzichtige ideeƫn zoals op zondag geen auto rijden, kansspelen willen verbieden of de tegenstrijdige gedachte: teveel mensen doen alsof de wereld van hen is, hier is maar ƩƩn oplossing voor, een lik op stuk beleid.

Niets van dat.
Anders regeren, vanuit een liefde en respect voor elkaar!
Omdat iedereen er mag zijn.
Met elkaar, voor elkaar.

Ik kijk uit naar het moment!
Naar het moment dat God terug komt, en er echt vrede komt.
Tot die tijd zal het nooit volmaakt zijn, heeft niemand de waarheid, kunnen we alleen maar streven naar het beste!

Alleen dat zal goed zijn!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laat je licht schijnen in het duister

Ik zie in hoe er voor de lieve vrede...om het duister heen wordt gedanst. En ook hoe ik zelf een lange periode nodig heb gehad om echt het licht door mij heen te laten schijnen. Daarover in deze blog meer. Alleen heel even eerst iets anders omdat het zolang geleden is dat ik heb geblogd. Afgelopen periode heb ik vaker het gevoel gekregen, een innerlijk verlangen, om weer lessen en inzichten die ik op doe met jou te delen. Hier op mijn blog. Mijn eigen speciale plekje om mijn hart met jou te delen. Een inkijkje te geven en te verbinden met jou. Mogelijk je ook te inspireren. Vandaag wil ik beginnen met iets wat ik de laatste weken zo op mijn hart heb. Persoonlijke zoektocht Eigenlijk nog helemaal niet zo helder wat ik ermee mag voor mezelf. In de blog wil ik het in ieder geval met jou delen. De worstelwoorden uit mijn hart. Mogelijk ontrafelt het schrijven het weer. Zo heeft deze blog, het delen van woorden met jou, mij vaker geholpen om te ontrafelen wat er lag. Voor mij voelt het heel...

Overwin - Bloghop april 2018

Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede. Romeinen 12:21 In maart deed ik mee aan de bloghop met de volgende blog:  Ervaringen van God in mijn leven . Met deze blog heb ik de Bloghop van christelijke bloggers gewonnen. Dat betekent dat ik daardoor het nieuwe thema voor de maand april mag bedenken. Hierbij heb ik mij laten inspireren door de blog waarmee ik heb gewonnen. Op mijn 12de gaf God mij de tekst, uit Romeinen 12 en dan vers 21, drukte die op Zijn manier op mijn hart. En deze tekst heb ik mijn leven vaak mogen gebruiken. Als toetsteen hoe te handelen. Want het goede doen dat is niet zo heel moeilijk als alles goed gaat. Als alles gaat zoals ik wil. Maar ook dan mag ik weten dat er goed en kwaad verborgen zit in alles. Onzichtbaar, maar daardoor niet ver van mij af. Nog moeilijker is het om het goede te doen in tijden van onrecht, pijn en moeilijke situaties. Om dan mezelf niet mee te laten slepen. Deze tekst heeft mij ...

Mogen zijn zoals ik ben

'Kijk alsjeblieft vriendelijk als ik andere keuzes maak' - Els van Steijn - De fontein vind je plek - Deze quote uit dit boek heeft mij aan het denken gezet. Want ten diepste geeft dit voor mij een kern weer voor al die momenten dat ik niet authentiek, integer en oprecht kon reageren. Dit is heel verwarrend kom ik achter. Want hoe meer ik authentiek ging leven...hoe sterker dit aan mij ging trekken. Zeker nu ik afgelopen jaren in mijn leven ben opgestaan en stap voor stap mijn weg, met God, ben gaan wandelen. Verrassende woorden uit mijn pen Ik ben niet slechter of minder als ik een andere weg ga dan mensen waar ik van hou. Over deze zin wil ik verder schrijven, ik schreef dit, met iets andere woorden, in mijn schrijfoefening om alles uit mijn hoofd eens op te schrijven. Omdat mijn hoofd niet uit een bepaalde situatie kon, ik bleef dezelfde cirkels afleggen, en ik weet dat alles uitschrijven voor mij dan help. Tijdens deze oefening voelde ik bij deze zin, ja hier mag ...