Doorgaan naar hoofdcontent

Leg het maar bij Hem

Wees niet boos, laat je hart zich niet vullen met woede.
Als het iemand die kwaad doet en die slecht is goed gaat, maak je niet woedend.
Doe wat goed is, en bouw op God's fundament.
Een fundament van liefde.
Hij doet je een belofte:

Psalm 37:5-6 (Naardense vertaling)


5) Cirkel in al je gangen om de Ene, 
     bouw op hem 
     en hij zal het doen; 


6) en zal als het licht laten rijzen je gelijk, 
    als de middagzon 
    doen stralen je recht. 

Hij zal het voor jou rechtzetten.
Op zo'n bijzondere wijze, dat jou recht zal stralen!
Maar laat je weg dan zijn achter Hem.
Laat Hem dan voorgaan en geef alles waar jij tegenaan loopt maar aan Hem.

Wij mensen zijn zo geneigd dingen zelf op te lossen.
We piekeren, maken ons hart vol zorgen en/of boosheid, om er dan achter te komen dat er heel veel tijd verloren is gegaan en er eigenlijk nog steeds niets veranderd is.
We kunnen zo God voor de voeten lopen...

Laat alles in je leven draaien om God!
Begin bij God, dan pas bij jezelf.
Als je niet op zand bouwt, maar op de Steenrots, dan heb je het juiste fundament voor je leven.
Dan zal het niet instorten.
Maar dan zal je gelijk rijzen als het licht van de morgen, en je recht zal stralen als de middagzon.

Hij is tot zoveel meer in staat dan wij!
Erken maar, ik red het niet.
Leg je leven maar in Zijn handen, hoe groot of klein het ook is.
Laat God jou weg wijzen.

Het gaat om vertrouwen.
Kan je jouw gevoel en plannen loslaten, je piekeren stoppen en het in Gods handen neerleggen?
Weet Hij zal het voor jou doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ont-moeten

Heel lang had ik een hele lijst met van alles wat ik moest. Wat was ik er moe door in mijn hoofd. Het gaf een druk en alles voelde als last. Door alles wat ik moest, ging ik rennen. En uiteindelijk rende ik zo mezelf voorbij! Herken je dat? Ik leerde op een harde manier een wijze les. Als je teveel moet dan ga je er onderdoor. En ja natuurlijk zijn er veel dingen die van je gevraagd worden. Zeker in deze maatschappij. Ik leerde er anders naar te kijken: Ik mag, dat werd de nieuwe regel. En bij alles waar moet stond ging ik dat gebruiken. Ik mag voor mijn kindjes zorgen, zoveel mensen kijken met verlangen en verdriet uit naar een kindje, ik ben wel twee keer gezegend. Door die andere manier van kijken voelde het minder zwaar. Zag ik dingen niet meer als last maar mocht ik ze gaan ervaren als een gunst. Als je nu veel moet, ben je dan ook niet een heel gezegend mens? Toen ik ging stoppen met het moeten, kwam er rust in mijn leven. Vooral ook rust in mijn hoofd...

Laat je licht schijnen in het duister

Ik zie in hoe er voor de lieve vrede...om het duister heen wordt gedanst. En ook hoe ik zelf een lange periode nodig heb gehad om echt het licht door mij heen te laten schijnen. Daarover in deze blog meer. Alleen heel even eerst iets anders omdat het zolang geleden is dat ik heb geblogd. Afgelopen periode heb ik vaker het gevoel gekregen, een innerlijk verlangen, om weer lessen en inzichten die ik op doe met jou te delen. Hier op mijn blog. Mijn eigen speciale plekje om mijn hart met jou te delen. Een inkijkje te geven en te verbinden met jou. Mogelijk je ook te inspireren. Vandaag wil ik beginnen met iets wat ik de laatste weken zo op mijn hart heb. Persoonlijke zoektocht Eigenlijk nog helemaal niet zo helder wat ik ermee mag voor mezelf. In de blog wil ik het in ieder geval met jou delen. De worstelwoorden uit mijn hart. Mogelijk ontrafelt het schrijven het weer. Zo heeft deze blog, het delen van woorden met jou, mij vaker geholpen om te ontrafelen wat er lag. Voor mij voelt het heel...

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met ...