Doorgaan naar hoofdcontent

Like Jesus

We leven in een wereld van muziekjes, beltunes, what's app fluitjes en eigenlijk alle media om ons heen maakt nu geluid.
Het roept ons telkens weer!
Genoeg mensen die er helemaal door onder de stress komen.
Maar ook mensen die erdoor tekort komen.

Je zal als kind opgroeien in de maatschappij van nu....
Iedereen is bezig met een I-pad, I-pod, Iphone.
Het is wel bijzonder dat ze deze naam gevonden hebben.
Begint het niet allemaal met IK?
Zoveel mensen lijden hieronder!
Op opwekking hoorde ik een verhaal en dat wil ik met jullie delen:

Een juffrouw gaf haar klas de opdracht om een opstel te schrijven.
Ze verzon het volgende thema:

Jou diepste wens

s'Avonds ging ze naar huis en ging ze de opstellen nakijken.
Haar man kwam thuis en ging op de bank zitten en een spelletje spelen op zijn mobiel.
Op een gegeven moment merkte hij op dat zijn vrouw aan het huilen was.
Hij vroeg dan ook:

Wat is er?

Ze vertelde dat ze de kindjes de opdracht had gegeven om te schrijven over hun diepste wens.
Nu was er een kindje dat schreef het volgende:

Mijn diepste wens is:

Dat ik een smartphone was.
Mijn ouders hebben daar alle tijd voor.
Tegen mij zeggen ze telkens, even wachten, niet nu, ssstt.
Op hun smartphone spelen ze spelletjes.
Maar met mij spelen ze niet meer!
Ze luisteren er naar van alles.
Maar naar mij luisteren, dat is teveel...

Hoe is dit bij ons?
Zijn wij nog bezig met elkaar in het echte leven?
Of alleen nog maar online?


Als het je teveel word in deze maatschappij, weet dan dat er een keuze is.
Ga met je stress, je zorgen en al je overprikkelingen naar Jezus.
Like Jesus!
En ga naar Hem toe met al die zorgen.
Hij kan al je stress deleten....
Vind rust bij Hem.
Bij Hem maakt het niet uit, hoe mooi je er uit ziet, hoeveel likes je hebt, of je een foto plaatst waar al je vrienden op reageren.
Hij houd al van jou vanaf je moeders buik.
Leef vanuit Hem!


Reacties

  1. Leuk dat je hierover schrijft! Het is idd heftig wel als je d'r echt goed over nadenkt... Als ik een stukje over tijdverspilling zou schrijven zou dit er zeker in voorkomen;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie Miriam. Je mag het best gebruiken hoor met een verwijzing naar dit blog bijvoorbeeld... ;)

      Verwijderen
  2. Wow mooi stukje Petrina zelfs Bella(hond) word ongedurig als ik steeds met dat ding zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig Lineke.. Het is ook een stukje dat ze ook onze aandacht nodig hebben en ze voelen dan toch aan dat je er niet helemaal bent. Bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Woordvrouw challenge afgerond

In deze blog wil ik de laatste resultaten van de woordvrouw challenge met jullie delen. Het zijn nog een paar creatieve uitwerkingen geworden. Met als afsluiter een hele persoonlijke waar ik over geschreven heb in mijn blog van deze week: Veranderd leven door een leven met God. Kijk en geniet weer mee:

Dag 28: Dorcas of Tabitha Ze deelde met de arme mensen om haar heen. Een vrouw die bekend stond en een naam had ik haar dorp, Joppe. Dat ze veel goeds deed en vaak aalmoezen gaf. Hoe staan wij bekend? Wat kunnen wij doen voor de armen, zodat het beter verdeeld word wat er op deze wereld is? Dorcas word ziek, komt te sterven en dan pas werd Petrus geroepen. Niet om haar uit de dood op te wekken, dat lezen we niet. Petrus kwam aan en ging bidden. Zocht verbinding met zijn Vader in de Hemel en sprak: Tabitha, sta op! 
Dag 29: Talitha het 12 jarige meisje
Jezus ontmoette Jaïrus die Hem meevroeg naar zijn huis. Zijn dochter was erg ziek. Daar ging de hele menigte op reis. Midden in dit verhaal z…

Rustig slapen in de stormen van het leven

In vrede zal ik gaan liggen en weldra slapen, want U alleen, HEERE,  doet mij veilig wonen. Psalm 4:9
Deze Bijbeltekst haalde een cliënt van mij gisteren aan. Alleen met Zijn vrede zijn wij veilig, altijd. Het was een bijzonder gesprek waar het ging over God, en God alleen. Alles is er enkel door Hem, alle mensen zullen ooit staan voor Hem. Hij vertelde toen dat je toch werkelijk alleen maar rustig kan slapen als je weet dat je voor Hem kan staan. Daar ben ik zeker van overtuigd, het was een bijzonder gesprek ook al keken we totaal anders naar bepaalde aspecten van geloof. Het zette mij aan het denken en mijn gedachten hierover wil ik delen met jullie in deze blog. 



Jezus sliep in vredeAls ik denk aan gerust en in vrede slapen, dan denk ik aan Jezus. Midden in die aardse storm, de angst om te vergaan slaapt Hij. De discipelen waren helemaal in paniek. Ervaren vissers, gewend om met de golven om te gaan, waren bang van de storm. Ze keken naar de aardse kracht. Zagen zij Jezus als mens of…

Gezin om de Bijbel: In vuur en vlam door de Heilige Geest

Vanaf nu willen we gezinsmomenten houden rondom het thema van de Heilige Geest. Dankzij de komst van de Heilige Geest zijn wij namelijk geen wezen meer, maar kinderen van de Vader. Toch kan dit best een lastig onderwerp zijn voor kinderen. Wat weten ze ervan? Hoe denken ze erover? Ik weet dat er mensen zijn die denken dat de Heilige Geest nu niet meer werkt, of dat er mensen zijn die bang zijn van de werking van de Heilige Geest. Maar het is juist zo'n mooi onderwerp om bij stil te staan. Het maakt ons zo rijk! Daarom wilde wij hierover met elkaar praten, lezen, zingen, werken en bidden.

Jezus spreekt over de Heilige Geest
We lazen uit Handelingen 1 waar Jezus spreekt over de komst van de Geest. Hier word al verteld wat de Geest in ons kan doen.

Handelingen 1:8 maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal;  en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde.

De Heilige Geest zal een kracht in…