Doorgaan naar hoofdcontent

Ben jij klaar?

Morgen vieren de kindjes koningsspelen op school.
Ze zijn er al een hele tijd mee bezig.
Een liedje geleerd, en bezig met de voorbereidingen.
Het is feest voor de koning.
Vieren wij feest voor de Koning?
Bereiden wij ons voor op Zijn komst?
Ben je er klaar voor?
Ooit zat ik bij een Bijbelstudie groepje en daar ging de vraag rond:

Ben je er klaar voor dat Jezus terug komt?

Helaas hoefde ik deze vraag niet te beantwoorden.
Toch wil ik het doen.
Naar jullie toe.

Ja ik ben er meer dan klaar voor!
De aarde roept en schreeuwt, de mensen verlangen naar vrede.
Teveel bloed en teveel tranen hebben er al gevloeid.
Maar ik ben er alleen klaar voor, als God er klaar voor is.
Op zijn tijd!
Alleen dan is het, het juiste moment.

Ik wacht, tot de Koning komt!

Wat is jou antwoord?
Ben jij er klaar voor?





<a href="http://www.bloglovin.com/blog/14851217/?claim=85me7thmycq">Follow my blog with Bloglovin</a>

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Doorzetten

Afgelopen jaren heb ik weer nieuwe doelen in mijn leven gekregen.
Het is gaaf om weer dingen te hebben om naar toe te werken.
Zelfs al is het een reis die echt een uitdaging is.
Was ik drie jaar geleden nog gebroken, zag ik mezelf als iemand die niets kon en ook nooit zou kunnen.
Nu ben ik al aardig op reis.
Echt niet altijd een gemakkelijke weg die ik ga.
Merk dat het best pittig is.
In mijn hoofd sta ik voor veel dingen alleen.
Een hele verantwoordelijkheid als alleenstaande mama, en veel ballen in de lucht houden.
Toch besloot ik mijn kans te pakken.

Na de scheiding was HET moment.
Eindelijk was er ruimte, en kon ik aan mezelf werken.
Samen met een coach en later ook nog iemand van De Hoop, ging ik aan de slag.
Ondanks de moeilijke uitdagingen waar ze mij voorzette, deed ik het.
Ik wilde verandering.
En dat is pittig, dat vraagt doorzettingsvermogen en innerlijke kracht.
Zoveel patronen waren er gelegd, en die veranderen zit zoveel tijd in.
Maar nu kan ik zeggen, wat ben ik gegroei…

Gezin om de Bijbel: Liefde vrucht van de Heilige Geest

Nadat we vorige keer begonnen waren over de Heilige Geest, gaan we ons nu meer verdiepen in de vruchten van de Geest. Wanneer de Heilige Geest in je leeft, dan kan je vrucht gaan dragen. Vruchten van het Koninkrijk van God. De eerst genoemde is: Liefde. 


Een voorbeeld van liefde
Jezus zelf liet ons zien wat onvoorwaardelijke liefde inhoud. Wie jij ook bent, wat je ook hebt gedaan, God houdt van jou! Door gehoorzaam zijn, veranderd Zijn liefde voor jou niet. Door jouw ongehoorzaamheid veranderd zijn liefde ook niet. Door onze zonde is God wel toornig, maar niet minder vol liefde. Dat is best ingewikkeld. Zo klinkt het in ieder geval. Dat God toornig is over de zonde, daarnaast ook van ons mensen blijft houden, dat beide tegelijk, zorgde ervoor dat Jezus naar de aarde kwam. De weg van de mens naar God was dicht. God kon die van boven openen, maar weet je wat bijzonder was? Dat deed Hij niet. Hij opende de weg, door God die mens werd. Jezus maakte voor ons de weg naar God weer open. Geen g…

Alleen door God

Wat kan geloven moeilijk zijn.
Juist omdat we zo gewend zijn dat we iets moeten doen, iets moeten kunnen of iets moeten zijn.

Met ik kom je er niet
Met alles wat ik ooit zou doen, zou kunnen of zou zijn kan ik nog niet voor Gods troon verschijnen. De weg van de aarde naar de Hemel is afgesloten. Wij kunnen daar niet doorheen. Niets van wat wij doen als mens zal kunnen bewerken dat je weer een kind van God word. Er is niets waarop wij kunnen staan en zeggen: Maar God ik...... Geloven in God begint niet bij de mens, komt niet tot stand door de mens. Toch is er een weg vrij voor iedereen! Alles is al wel volbracht er is een doorgang naar de Hemel. Al loopt die zo anders als dat wij mensen gewend zijn of van nature zouden lopen.

God naar de mens
Jezus heeft de weg weer open gemaakt voor ons. God heeft ons zo lief, allemaal (!), dat Hij Zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd. Het grootste geschenk kwam als een baby, zo kwetsbaar en menselijk, naar ons toe. Hij heeft al alles volbracht! Daar…