Doorgaan naar hoofdcontent

Vertrouwen Bijbeltekst: Week 8

Hij alleen is mijn rots en mijn redding,
mijn burcht, ik zal niet wankelen.
Psalm 62:7


Waar sta ik op?


Zoals ik al schreef in mijn blog: Leven naar Gods doel, ben ik bezig met de powervrouwen training. Dit doe ik via Nelleke de Wit en Carianne Ros, die een heel mooi programma hebben gemaakt. Hierin ben ik begonnen met mijn fundament aanpakken. Is het God waarop ik sta? Of is het onbewust nog ergens de wereld? Leugens of gedachten die mij kapot willen maken? Dat kan nooit van God zijn! Wanneer ik op de rots sta, dan zie ik het voor mij dat ik geworteld ben in Zijn waarheid, dat Hij het is die mij voedt met Zijn waarheid, Zijn liefde en Zijn vorming. Dat kan wel pijn doen. Jazeker! Maar het is altijd bedoeld om op de plaats te komen waar God wil dat ik Hem reflecteer aan de wereld. Aan de mensen om mij heen. Het is altijd uiteindelijk ook echt: Het beste!

Hij is mijn fundament


Ik wil bouwen, ik wil staan op de rots. Een rots met gaten, barsten en scheuren. Want juist daardoor kan Zijn licht naar buiten komen. Zolang Hij het maar is waarop ik bouw. Want dan weet ik dat het veilig is, dat het sterk is! Door de leugens die ik hoorde en de negatieve gedachten die ik over mezelf kreeg, zijn er scheuren gekomen in mijn rots, zijn er gaten geslagen. Wanneer ik dat niet weet, kan het onbewust een leeg gat blijven. Iets waardoor ik op een bepaald punt, telkens niet verder kan bouwen. Want God zit daar nog niet onder. Wat mooi dat ik telkens weer opnieuw, al die dingen bij Hem mag brengen. Al die woorden die pijn hebben gedaan, die ik mee bleef dragen? Ik mag ze aan Hem geven. Ik mag Hem vragen om Zijn waarheid! En God? Die geeft zo graag Zijn waarheid. Hij vult die gaten met woorden van liefde. Soms eindeloos, omdat het maar lijkt of het in een bodemloze put valt. Maar Hij weet wat ik nodig heb.

Door Zijn liefde en geduld


Wat er ook gebeurd in mijn leven. Ik sta op Hem. Hij is mijn rots, mijn fundament. Daarom alleen al kan ik vertrouwen hebben. Want Hij laat mij nooit vallen, Hij laat mij nooit los en Hij heeft mij gemaakt. Hij is het die mij overeind houdt en die mij kracht geeft. Iedere dag, zoveel meer, dan dat ik eigenlijk nodig had. Wat een overvloedige, rijk zegenende God is Hij. Telkens mag ik weten dat Hij mijn leven in Zijn handen houdt. Daarom wil ik opstaan en schitteren. Voor Hem! Om Hem de eer te geven die Hem daarvoor toekomt.

Straal jij door Hem?


Hoe ziet jouw fundament eruit? Durf jij op te staan en te schitteren. Precies zoals jij bent, omdat je kostbaar bent. Weet je dat je met liefde gemaakt bent. En dat je op Hem mag bouwen, op Zijn waarheid voor jouw leven? Deel gerust jouw ervaring onder aan deze blog, of via mijn mailadres: schrijfgelukjes@gmail.com


Wil je meer Bijbelteksten zien die ik uit mijn hoofd heb geleerd? Je kan zien vinden bovenaan mijn blog. Daar staat een tabblad: Bijbeltekst van de week. Hier vind je een mooi overzicht van geleerde Bijbelteksten. Allemaal rond mijn jaarthema: Vertrouwen! Ik zal ook een klikbare link hier delen: Bijbeltekst van de week

Reacties

  1. Fijn om te lezen (wat je schrijft en ook het lettertype)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je dubbele compliment. Had een paar weken geleden eens wat zitten kijken naar het lettertype en wat ik daarin zelf fijn vind qua leesbaarheid. Leuk om te horen dat je dit opmerkt!

      Verwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie