Doorgaan naar hoofdcontent

Door het vuur

In mijn leven heb ik veel training gehad op geloofsgebied.
Zo mooi bij opwekking 2015 die maandagdienst door Tiemen Westerduin, hij gaf een hele mooie uitleg over David en Goliath.
Al die jaren dat David afgezonderd was, van familie, van vrienden, was hij in training bij God.
Zodat God hem later kon gebruiken en Hij door David heen, Goliath kon verslaan.
Ik voelde mij heel lang ook afgezonderd, anders, er niet helemaal bij horen.
In mijn jeugd, in mijn huwelijk, tijdens mijn scheiding, nu mag ik zien het is training door God.
Mijn vriend zei het zo mooi gisteren, je bent door het vuur gegaan.
In het vuur kan je twee dingen:

- Smelten
- Sterker worden/gezuiverd worden

Door de dingen die ik meemaakte heb ik veel geleerd, heb ik ook veel mogen ervaren van God.
Zij die treuren, om de zonde, zullen getroost worden.
Wat had ik verdriet door de uitwerking van de zonde in mijn leven.
Eindelijk kwam daardoor ruimte om God te leren kennen.
Om God te ervaren.

Daarnaast ging ik naar Herman Boon, waar ik mee deed aan het Bidden en Vasten.
In 2014 heb ik daar voor het eerst aan mee gedaan.
Wat was dat mooi in mijn proces om God te laten groeien in mij, in mijn leven.
Het hielp mij om te leren omgaan met aanvallen in mijn leven.
Om de dingen die gebeuren om mij heen in perspectief te zien.
Vooral ook om het sneller bij God neer te leggen en er niet telkens zelf mee aan de slag te gaan.
Hoe ga je om met de leugens die je (vaak) over jezelf hoort.
Dit heeft mij geholpen, en ook er toe aangezet om een pagina te maken met waarheden over jou!
Je kan dit lezen door te klikken op de volgende link: Gods Woorden over jouw leven

Doordat ik alleen was had ik het overdag erg druk, als de kindjes dan op bed lagen had ik behoefte aan rust.
Heerlijk vond ik het om te zingen, Bijbel te lezen of te bidden.
Tijd met God door te brengen.
Nieuwe dingen ontdekken, door de Heilige Geest.
Mooi was ook dat telkens als ik mij rot voelde, overschaduwt door zorgen, overvallen werd door weer tegenslagen dan waren daar mijn vriendinnen.
Wanneer heb je voor het laatst gezongen, Bijbel gelezen, gebeden en dan echt van hart tot hart?
Bijzonder was het dan om te moeten erkennen, ik gun mezelf er weer geen tijd voor.
Telkens als ik er geen tijd voor gunde merkte ik dat ik het juist zo nodig had!
Het leerde mij, tijd voor God vrijmaken is niet alleen voor God.
Maar ook voor jezelf!
Alleen dan kan je leven.
Vrij leven!

Nu na al die jaren van training in mijn leven voel ik een verlangen om aan de slag te gaan met dat wat ik geleerd heb.
Mijn hart dat bewogen is om en met anderen spreekt heel vaak.
Ik heb geleerd, ik mag ernaar luisteren!
Dat wat mijn hart in geeft het klopt heel vaak, het komt heel vaak op het juiste moment.
Als ik ernaar luisteren kan ik een verschil maken in deze wereld.

Ik geniet ervan als ik van alles wat ik geleerd heb mag delen met andere mensen.
Zoveel mensen die wel een streepje licht in hun leven kunnen gebruiken.
Ik wil een lichtje zijn!
Dat schijnt in het duister, omdat Hij die in in mijn woont niet zal ophouden met schijnen!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Sterke vrouw?!

Vandaag was ik bezig met een Bijbel journaling uitdaging. Deze gaat over vrouwen in de Bijbel. Wat was het een schitterend begin. De eerste uitdaging werd gelegd bij Spreuken 31. Nu kan ik zeggen dat ik dit een schitterend hoofdstuk vind. Maar dat is anders geweest!

Sterk door eigen kracht
Dit hoofdstuk was mij al van jongs af aan bekend. Als kind maakte het nooit zo'n indruk. Totdat ik zelf een huishouden moest gaan runnen. Al snel werd ik ook moeder. Continu was ik bezig vanuit mijn eigen kracht. Dat maakte dat ik mezelf vond falen. Want....ik moest het toch allemaal kunnen!

Ik keek naar andere mensen, vergeleek mezelf.
 Gewogen, gewogen, maar door mezelf te licht bevonden. Elke keer zag ik dat ik het niet haalde, ik redde het niet. Soms verdronk ik er zelfs bijna in. Want ik haalde wel al het hooi op mijn vork. Dit moest ik gewoon kunnen. Als ik nu minder moeilijk deed, minder in mijn hoofd bezig was, maar het gewoon moest gaan doen. Ja dat zou de enige manier zijn. Zo ging ik m…

Redding

Weet jij waar je heen mag met jou problemen?

De haan kraaide
Petrus wist het, hij had 3x verraad gepleegd tegenover Jezus. Tegenover zijn grote vriend. Jezus had hem gewaarschuwd. Voordat de haan zal kraaien zal je mij 3 x verloochenen. Petrus liet Jezus in de kou staan. Toen de haan kraaide wist Petrus hoe laat het was. Hij voelde zich vreselijk bij wat hij had gedaan. Niet veel later zou Jezus aan het kruis sterven, ook voor wat hij had misdaan. Hij kende Jezus, en wist dat Hij van Petrus bleef houden. Hij ging met zijn verdriet en pijn naar God.



Geen uitweg meer
Judas wist het niet, hij had Jezus verraden voor 30 zilverstukken. En nadat Jezus opgepakt was branden de munten in zijn zak. Wat voelde hij zich afschuwelijk. Hij probeerde van het geld af te komen. Probeerde het zelf op te lossen. Hij bracht de munten naar de priesters en de leiders van het volk en zei: ik heb iemand uitgeleverd die onschuldig is. En nu word Hij gedood. De priesters en leiders vonden dat niet hen probleem. En…

Gezin om de Bijbel: Vrijheid door vrede

Vrede krijg je niet doordat je omgeving doet wat jij wilt. Vrede ontstaat in hoe jij op je omgeving reageert!
Echte vrede begint diep in ons. Hoe komt iets binnen? Is dat naar, wat doe je daar dan mee? Gisteren op de verjaardag van mijn moeder zaten we een beetje te brainstormen. Wat zullen we doen als we weer een gezinsmoment houden? De paas momenten gehad, nu weer ruimte voor een nieuwe invulling. Mijn moeder kwam op het mooie idee om het dan over bevrijding te doen. Samen met mijn man heb ik zitten zoeken.

Naar een passend Bijbelgedeelte Een verwerkingWat willen we onze kindjes erover vertellen/vragen/leren We vonden op de website, Geloven is leuk, een erg passend werkje! De vredesduif
De Bijbel open
Met elkaar om de tafel was de openingsvraag: Wat is er nodig voor vrijheid? Hieruit kwamen mooie antwoorden:
De Heere GodJezus die stierf voor ons aan het kruisDe Heilige GeestLiefdeVredeZo kwamen de kindjes zelf bij het antwoord met elkaar. Vrede is nodig om vrijheid te hebben. In jezelf,…