Doorgaan naar hoofdcontent

Echt-leven

Wat je ook meegemaakt hebt, jij bent gemaakt om echt te leven. 
Het is mogelijk om echt je leven te beleven. Zonder dat je klein gehouden wordt of neergedrukt wordt door dat wat je hebt meegemaakt. Gebeurtenissen uit je verleden, ze vormen jou. De manier waarop je hiermee omging, geeft waardevolle informatie over wie jij bent.


Mijn praktijk

Vanaf het begin van dit jaar ben ik druk bezig geweest met iets waar ik heel blij van word! Het opzetten van mijn eigen praktijk. Waarin ik als coach (en wanneer ik mijn diploma binnen heb als Psycholoog) mensen mag begeleiden en helpen om doelen te kunnen bereiken. Hierbij wil ik mij vooral richten op een bijzondere doelgroep! 

Kopp kind

Ik richt mij op mensen die opgroeiden in een KOPP gezin (KOPP = Kinderen van Ouders met Psychische Problemen). Gezinnen dus waarbij één, of soms zelfs beide, ouder(s) een psychisch probleem of ziekte heeft. Dit heeft weerslag op een kind. Toch loopt niet elk kind, uit een KOPP gezin, zo knel dat het in de hulpverlening komt. Bepaalde systemen, en overlevingsstrategieën kunnen ervoor zorgen dat een kind toch nog 'ver' komt. Over wat opgroeien in een KOPP gezin doet en de rollen die kinderen kunnen gaan vervullen heb ik ook een filmpje gemaakt:


Mijn logo 

Mijn logo is gemaakt met als uitgangsbeeld, mijn eigen tekening. Hierin zijn klaprozen verwerkt. Kwetsbaar, warm, stralend op soms de vreemdste plaatsen, bloeien zoals ze zijn gemaakt. Klaprozen maken mij blij, en verbazen mij. Net zoals mensen, die, ondanks wat ze meegemaakt hebben: Echt-leven! Echt leven is mogelijk! Ook als je moeilijke dingen hebt meegemaakt. Vaak zie je dat problemen generaties doorgaan. Steeds meer mensen zijn depressief of hebben een depressie meegemaakt. Ook stijgt het aantal mensen met een angststoornis. Dit is iets wat op een bepaalde manier, of in een bepaalde mate, ook doorgegeven kan worden. Maar het is niet zo dat dit altijd gebeurt! Dat laat zien dat het mogelijk is om echt te gaan leven. In plaats van overleven. 

Hierdoor is het mogelijk dat jij de positieve schakel wordt tussen de generaties!

Echt-leven doet iets met mij en voor jou

Ik word er zo blij van wanneer ik verbinding heb met mensen. Wat is het bijzonder dat mensen mij het vertrouwen geven in een gesprek. Het is zo ontzettend waardevol om alle dingen, die je belemmeren, die je neerdrukken en niet helpen om 'echt' te kunnen leven, te mogen ontdekken en daarmee aan de slag te gaan. We zijn niet gemaakt om een beetje of half te leven. Maar om te leven in alle volheid. 

Wanneer je aan de slag gaat met je belemmeringen, of dat waar jij tegen aan loopt, dan zal je al snel merken dat je:

Weer in je kracht komt, jezelf compleet maakt, meer energie overhoudt, meer balans ervaart en meer innerlijke rust hebt. 

Neem gerust eens een kijkje op mijn website: Echt-leven.nl
Wil je op de hoogte blijven? Word dan volger van mijn Facebookpagina: Echt-leven Facebook pagina

Ken jij mensen die opgroeiden in een gezin, waarbij één of beide ouders psychisch ziek zijn/waren? Misschien kan het hen helpen wanneer je dit met hen deelt. Ben jij zelf opgegroeid in een KOPP gezin? Weet dat het helemaal niet vreemd is dat sommige dingen moeilijk zijn, of je nog belemmeren. Maar.... ook dat dit niet hoeft te blijven. Durf jij het aan, en ben jij er aan toe om echt te leven? Neem dan vrijblijvend contact met mij op!



Reacties

  1. Lieve Petrina, Gods rijke zegen voor jou en je praktijk.
    Dat Hij je mag vullen met wijsheid, inzicht, en liefde, ja, met alles wat je nodig hebt op deze weg om tot hulp en zegen te zijn voor anderen.
    Als Gods woord zegt dat Hij alle dingen doet medewerken ten goede voor een ieder die Hem liefheeft, dan is dit zo'n moment dat het laat zien dat dit ook werkelijk zo is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amen Rita, dat is mijn verlangen. Het is begonnen door Hem die dit in mij gelegt heeft. En ik mag het samen met Hem doen. Dank je wel voor deze liefdevolle woorden van Waarheid!

      Groetjes Petrina

      Verwijderen
  2. Petrina, ik heb hem al met verschillende mensen gedeeld: jouw pagina. Veel zegen. God zegene je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aritha,

      Ik zag het ja. Heel lief dat je dit doet. Dank je wel!

      Verwijderen
  3. Wat mooi om dat te mogen gaan doen. Gods zegen wens ik je op je
    weg. Dat je veel tot zegen mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik