Doorgaan naar hoofdcontent

Woordvrouw challenge afgerond

In deze blog wil ik de laatste resultaten van de woordvrouw challenge met jullie delen. Het zijn nog een paar creatieve uitwerkingen geworden. Met als afsluiter een hele persoonlijke waar ik over geschreven heb in mijn blog van deze week: Veranderd leven door een leven met God. Kijk en geniet weer mee:

Dag 28: Dorcas of Tabitha

Ze deelde met de arme mensen om haar heen. Een vrouw die bekend stond en een naam had ik haar dorp, Joppe. Dat ze veel goeds deed en vaak aalmoezen gaf. Hoe staan wij bekend? Wat kunnen wij doen voor de armen, zodat het beter verdeeld word wat er op deze wereld is? Dorcas word ziek, komt te sterven en dan pas werd Petrus geroepen. Niet om haar uit de dood op te wekken, dat lezen we niet. Petrus kwam aan en ging bidden. Zocht verbinding met zijn Vader in de Hemel en sprak: Tabitha, sta op! 

Dag 29: Talitha het 12 jarige meisje


Jezus ontmoette Jaïrus die Hem meevroeg naar zijn huis. Zijn dochter was erg ziek. Daar ging de hele menigte op reis. Midden in dit verhaal zien we nog een bijzondere vrouw. Ze durfde, ze had moed, ze greep de laatste kans. Door haar vertrouwen en geloof werd ze genezen en gered! Onrein, ze mocht niet in de beurt van mensen komen, maar ze had over haar problemen heen gezien en wist waar haar redding lag. Niet te vangen in de regels, enkel in liefde. Ze wist dat Jezus haar kon redden, na 12 jaar bloedvloeien, was ze genezen! Maar daar kwam de boodschap dat het 12 jarige meisje overleden was. Jezus bemoedigde Jaïrus, dat hij moest blijven geloven. Zou ik dat kunnen? Mijn zoon, mijn dochter die gestorven is, die boodschap ontvangen, kan ik nog verder kijken. Waar is mijn geloof dan? Jezus ging verder en kwam in haar kamer. Samen met Petrus, Johannes, Jakobus en de ouders ging Hij naar dit meisje. Stak Zijn hand uit en sprak: Talitha koem! Meisje, sta op. Sta maar op, de ziekte heeft niet gewonnen. De dood niet het laatste woord. Leef, geniet, verwonder en....geloof!

Dag 30: Lydia


Lydia, ze word genoemd in Handelingen 16:14. Een purperverkoopster die God vereerde. Het was de Heere zelf die haar hart opende voor de woorden van Paulus. Alles ontstaat door Hem. Hij is het die harten opent of sluit. Al wie in Hem geloofd, kan dit enkel en alleen door Zijn Geest die in ons de weg voor Hem voorbereidt heeft. Zo kan het zelfs dat wanneer je God al vereerd je hart weer verder geopend word. Het Koninkrijk van God, en God zelf is zo groot. Het past onmogelijk allemaal in ons hart. Wat is het een geweldige ervaring, wanneer je hart geopend word. Dan mag je een klein deel, of een extra deel van Hem ervaren. De God van Lydia was toen, maar vandaag en in de toekomst dezelfde. Laten we bidden of Hij onze harten wilt openen:

Open the eyes of my heart Lord
Open the eyes of my heart
I want to see you
I want to see you

Dag 31: Bat-Melech


Jij bent van koninklijke bloede; gekozen, geadopteerd en naar waarde geschat door de hoogste God. Dit gedeelte konden we vinden in Psalm 45:14-16

De koningsdochter is innerlijk één en al heerlijkheid;
haar kleding bestaat uit borduurwerk van gouddraad.
In kleurrijk geborduurde kleding wordt zij naar de Koning geleid;
jonge meisjes, haar vriendinnen in haar gevolg, worden bij U gebracht. Zij worden geleid in grote blijdschap en vreugde, zij gaan het paleis van de Koning binnen.

We zijn dochters van een Koning als we in Hem geloven. Wat een schitterende en waardevolle afsluiting. Heerlijk om ook te beseffen dat ik dit nu in mijn leven zo ook mag kennen en ervaren. Mijn hele leven is door Hem omgekeerd. 

Van waardeloos naar waardevol
Van hopeloos naar hoopvol
Van zwak naar sterk
Van arm naar rijk

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik