Doorgaan naar hoofdcontent

Ik red het wel?!

Vanochtend bracht ik de kindjes naar school, op de terug weg begon mijn auto te piepen.
Zo baasje zo beestje....
De tank was bijna leeg.
Wat gaat dat toch snel elke keer!
Ik dacht dat tanken, dat doe ik vanmiddag wel als ik de kindjes weer opgehaald heb.
Dat haal ik nog wel!

Daar gingen mijn vriend en ik vanmiddag, met de auto de kindjes ophalen.
Zo'n 500 meter voor school, stonden we.
De auto dacht, doe het maar zelf vanaf hier.
Mijn vriend reed en de auto viel uit en deed niets meer.
Stonden we dan midden op de weg.
Met uitrijden kon hij hem nog wel aan de kant krijgen.
Daar zijn we even omgeruild en ben ik achter stuur gaan zitten.
We hadden geluk, we stonden vlakbij een parkeerplek.
Mijn vriend duwde de auto en zo stond de auto keurig uit de weg.
Die tank....die komt wel.

Eerst de kindjes ophalen uit school.
Samen zijn we de weg naar school gelopen.
Geweldige actie dit, echt wat voor mij.
Daar stonden we bij school, we konden er gelukkig heerlijk om lachen.

De kindjes allemaal verzameld en toen kon ik met 2 geweldige mensen mee rijden naar het tankstation en terug.
Uiteindelijk had mijn aanstaande schoonzusje de eer om mij te rijden.
Daar werd ik super geholpen, mocht gratis een jerrycan gebruiken.
Snel weer terug naar mijn auto.
En dan maar hopen, dat de benzine ook het probleem is.

Ja hoor mijn vriend had toch gelijk.
Hij was toch echt te leeg.
Snel maar weer volgetankt, nu kunnen we weer even verder.

Maar niet meer zo ver als ik vandaag gedaan heb....
Volgende keer toch maar eerder luisteren.
We weer iets samen meegemaakt.
Waar het gebeurde was het gelukkig niet zo erg en konden we veilig staan.
Op de Algerabrug had een ander verhaal geworden.


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Sterke vrouw?!

Vandaag was ik bezig met een Bijbel journaling uitdaging. Deze gaat over vrouwen in de Bijbel. Wat was het een schitterend begin. De eerste uitdaging werd gelegd bij Spreuken 31. Nu kan ik zeggen dat ik dit een schitterend hoofdstuk vind. Maar dat is anders geweest!

Sterk door eigen kracht
Dit hoofdstuk was mij al van jongs af aan bekend. Als kind maakte het nooit zo'n indruk. Totdat ik zelf een huishouden moest gaan runnen. Al snel werd ik ook moeder. Continu was ik bezig vanuit mijn eigen kracht. Dat maakte dat ik mezelf vond falen. Want....ik moest het toch allemaal kunnen!

Ik keek naar andere mensen, vergeleek mezelf.
 Gewogen, gewogen, maar door mezelf te licht bevonden. Elke keer zag ik dat ik het niet haalde, ik redde het niet. Soms verdronk ik er zelfs bijna in. Want ik haalde wel al het hooi op mijn vork. Dit moest ik gewoon kunnen. Als ik nu minder moeilijk deed, minder in mijn hoofd bezig was, maar het gewoon moest gaan doen. Ja dat zou de enige manier zijn. Zo ging ik m…

Redding

Weet jij waar je heen mag met jou problemen?

De haan kraaide
Petrus wist het, hij had 3x verraad gepleegd tegenover Jezus. Tegenover zijn grote vriend. Jezus had hem gewaarschuwd. Voordat de haan zal kraaien zal je mij 3 x verloochenen. Petrus liet Jezus in de kou staan. Toen de haan kraaide wist Petrus hoe laat het was. Hij voelde zich vreselijk bij wat hij had gedaan. Niet veel later zou Jezus aan het kruis sterven, ook voor wat hij had misdaan. Hij kende Jezus, en wist dat Hij van Petrus bleef houden. Hij ging met zijn verdriet en pijn naar God.



Geen uitweg meer
Judas wist het niet, hij had Jezus verraden voor 30 zilverstukken. En nadat Jezus opgepakt was branden de munten in zijn zak. Wat voelde hij zich afschuwelijk. Hij probeerde van het geld af te komen. Probeerde het zelf op te lossen. Hij bracht de munten naar de priesters en de leiders van het volk en zei: ik heb iemand uitgeleverd die onschuldig is. En nu word Hij gedood. De priesters en leiders vonden dat niet hen probleem. En…

Gezin om de Bijbel: Vrijheid door vrede

Vrede krijg je niet doordat je omgeving doet wat jij wilt. Vrede ontstaat in hoe jij op je omgeving reageert!
Echte vrede begint diep in ons. Hoe komt iets binnen? Is dat naar, wat doe je daar dan mee? Gisteren op de verjaardag van mijn moeder zaten we een beetje te brainstormen. Wat zullen we doen als we weer een gezinsmoment houden? De paas momenten gehad, nu weer ruimte voor een nieuwe invulling. Mijn moeder kwam op het mooie idee om het dan over bevrijding te doen. Samen met mijn man heb ik zitten zoeken.

Naar een passend Bijbelgedeelte Een verwerkingWat willen we onze kindjes erover vertellen/vragen/leren We vonden op de website, Geloven is leuk, een erg passend werkje! De vredesduif
De Bijbel open
Met elkaar om de tafel was de openingsvraag: Wat is er nodig voor vrijheid? Hieruit kwamen mooie antwoorden:
De Heere GodJezus die stierf voor ons aan het kruisDe Heilige GeestLiefdeVredeZo kwamen de kindjes zelf bij het antwoord met elkaar. Vrede is nodig om vrijheid te hebben. In jezelf,…