Doorgaan naar hoofdcontent

Gelukkig door Zijn Woord


Hier wat Bijbelteksten waarin God de waarheid over ons leven spreekt, in een wereld vol leugens over de waarde van jou leven, een wereld vol gebrokenheid en teleurstelling:


God heeft een doel met Zijn kinderen. En wat er ook gebeurd, God heeft het goed met je voor. Hij wil je niet in rampen en ongeluk storten, Hij heeft je niet gemaakt voor ongeluk en jou leven (met Hem) zal niet hopeloos zijn.  Dit is wat God zegt tegen Zijn volk Israël:

Jeremia 29:11
Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

God wil redden en Hij wil niet veroordelen. Daarom schonk Hij Zijn Zoon, voor een ieder die in Hem gelooft. Omdat Hij het eeuwige leven kan geven ook aan jou:

Johannes 3:16
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Als het tegenzit en je denkt dat je jou (levens)situatie niet aan kan. Weet dan, met God kan je er door komen:

Filippenzen 4:13
Ik ben tegen alles bestand door Hem die mij kracht geeft.


Als je word omgeven door kwade dingen, door negatieve dingen. Dan wil God je vertellen er is iets wat sterker is dan het kwaad. Het is ook nooit te laat om goede keuzes te maken. Luister naar Zijn woord dat zegt hoe wij mogen en kunnen leven. Laat het goede winnen:

Romeinen 12:21
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede.

Als het tegenzit en je hebt het moeilijk, weet dan dat je niet alleen loopt.

Psalm 23:4
Al gaat mijn weg 
door een donker dal, ik vrees geen gevaar,want u bent bij mij, uw stok en uw staf, zij geven mij moed.



Het is belangrijk het goede te blijven denken, dat houd je gedachten schoon. Wat in je hoofd zit kan zich gaan uitten in jou daden. Dus denk goed na wat je bedenkt:

Filippenzen 4:8
Verder, broeders, al wat waar is, al wat eerbaar is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat lieflijk is, al wat welluidend is, als er enige deugd is en als er iets prijzenswaardigs is, bedenk dat.

God is bij je dat vind je vaak in Zijn Woord terug hier een paar mooie voorbeelden hiervan:

Filippenzen 4:5
Uw welwillendheid zij alle mensen bekend. De Heere is nabij.
          Jeremia 1:8
          Wees niet bevreesd voor hen, want Ik ben met u om u te redden.
Psalm 34:1
Gebroken mensen is de HEER nabij, 
hij redt wie zwaar wordt getroffen.

We zijn wonderlijk gemaakt. God heeft jou zo speciaal gemaakt, dat jij een wonder bent. Dat is de waarheid over jou! Je bent een wonder:

Psalm 139:14
k loof U omdat ik ontzagwekkend wonderlijk gemaakt ben;
wonderlijk zijn Uw werken,mijn ziel weet dat zeer goed

Hij laat je nooit los, Hij zal jou nooit laten vallen. Mensen kunnen je verlaten maar Hij zal altijd bij jou blijven:

Hebreeën 13:5
Laat uw handelwijze zonder geldzucht zijn. Wees tevreden met wat u hebt, want Hij heeft Zelf gezegd: Ik zal u beslist niet loslaten en Ik zal u beslist niet verlaten.

Hij zorgt voor jou, je mag met al je zorgen bij Hem komen. Niets is voor Hem te groot. Je mag er zijn, ook met je problemen ben je welkom.

1 Petrus 5:7
Werp al u zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.

Als je denkt bij iets nieuws, dit lukt mij toch niet, en je durft het niet te doen, weet dan het volgende:


 Lukas 18:27                 
Jezus zei: ‘Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.'

Soms heb je het gevoel dat er toch niemand is die van jou houd, weet dan hoe veel Hij van jou houd, dit kun je op veel plekken lezen in Zijn Woord, bijvoorbeeld deze tekst die ik zo mooi en krachtig vind:


                  Jesaja 43:4                 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen, zo waardevol, en ik houd zo veel van je dat                  ik de mensheid geef in ruil voor jou. 


Zorgen maken helpt helemaal niets, het veranderd niets, laat God dingen veranderen en vertel daarom aan Hem waar je mee zit dan kan Hij voor je zorgen:

Filippenzen 4:6Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;


Laat Zijn Woorden van leven in u zijn. Dan kunt u leven vanuit de bron die put uit de Hemel. Hij is het die hoop geeft, die leven schenkt en die herstellen kan. Mij hielp het om de Bijbel te gebruiken tegen de moeilijke gedachten die telkens bij mij opkwamen. Als hulpmiddel tegen leugens in mijn gedachten, telkens weer Zijn waarheid over mijn leven uit te spreken. We mogen op deze manier Zijn Woorden levend maken in onze levens.

Kolossenzen 3:16
Laat het woord van Christus in rijke mate in u wonen, in alle wijsheid; onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart.



lees hier een gedicht en een een mooie blog over de waarheid in je gedachten.
(Bijbelteksten zijn overgenomen uit de HSV vertaling)






"your eyes saw my unformed body. All the days ordained for me were written in your book before one of them came to be." ~ Psalm 139:16 NIV:

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik