Doorgaan naar hoofdcontent

KOPP op vlog Echt-leven



Vandaag een bemoediging voor jullie die mij heel veel heeft geholpen.

Wat een bijzondere boodschap is er te vinden in de Bijbel. Deze vlog kijk ik met jullie naar het leven van Jozef!

Hij ondervond vele tegenslagen in zijn leven. Het is leerzaam om in zijn leven te mogen zien hoe God daar dwars doorheen aan het werk is. Aan het werk om mensen te redden, om het kwade te overwinnen. 

Het laat ons zien dat God:



  • Bij ons is als wij in een put vallen, wanneer alle zekerheden onder ons weg zakken. Hij is erbij!
  • Bij ons is als we verkocht, verraden of afgewezen worden. Hij is erbij!
  • Bij ons is als we een lange reis gaan, een proces, waarin we alles kwijt raken en verlaten wat we lief hadden. Hij is erbij!
  • Bij ons is als wij uitgebuit worden, onmenselijk behandeld worden of ons slaaf voelen van ..... (vul maar in: werk/vrienden/familie/etc) Hij is erbij
  • Bij ons is als wij in onze gevangenis terecht komen. Veroordeeld, terecht of onterecht. Door gewone medeburgers of een echte rechter.... Hij is erbij!


Ik ben erg benieuwd hoe je mijn vlog ervaart. Laat je het weten in een reactie hieronder? Of via mijn email: schrijfgelukjes@gmail.com?

Wil je mijn vlogs niet missen? Abonneer je dan op mijn kanaal. Dan blijf je op de hoogte wanneer ik nieuwe vlogs plaats!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Overwin - Bloghop april 2018

Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede. Romeinen 12:21 In maart deed ik mee aan de bloghop met de volgende blog:  Ervaringen van God in mijn leven . Met deze blog heb ik de Bloghop van christelijke bloggers gewonnen. Dat betekent dat ik daardoor het nieuwe thema voor de maand april mag bedenken. Hierbij heb ik mij laten inspireren door de blog waarmee ik heb gewonnen. Op mijn 12de gaf God mij de tekst, uit Romeinen 12 en dan vers 21, drukte die op Zijn manier op mijn hart. En deze tekst heb ik mijn leven vaak mogen gebruiken. Als toetsteen hoe te handelen. Want het goede doen dat is niet zo heel moeilijk als alles goed gaat. Als alles gaat zoals ik wil. Maar ook dan mag ik weten dat er goed en kwaad verborgen zit in alles. Onzichtbaar, maar daardoor niet ver van mij af. Nog moeilijker is het om het goede te doen in tijden van onrecht, pijn en moeilijke situaties. Om dan mezelf niet mee te laten slepen. Deze tekst heeft mij ...

Mogen zijn zoals ik ben

'Kijk alsjeblieft vriendelijk als ik andere keuzes maak' - Els van Steijn - De fontein vind je plek - Deze quote uit dit boek heeft mij aan het denken gezet. Want ten diepste geeft dit voor mij een kern weer voor al die momenten dat ik niet authentiek, integer en oprecht kon reageren. Dit is heel verwarrend kom ik achter. Want hoe meer ik authentiek ging leven...hoe sterker dit aan mij ging trekken. Zeker nu ik afgelopen jaren in mijn leven ben opgestaan en stap voor stap mijn weg, met God, ben gaan wandelen. Verrassende woorden uit mijn pen Ik ben niet slechter of minder als ik een andere weg ga dan mensen waar ik van hou. Over deze zin wil ik verder schrijven, ik schreef dit, met iets andere woorden, in mijn schrijfoefening om alles uit mijn hoofd eens op te schrijven. Omdat mijn hoofd niet uit een bepaalde situatie kon, ik bleef dezelfde cirkels afleggen, en ik weet dat alles uitschrijven voor mij dan help. Tijdens deze oefening voelde ik bij deze zin, ja hier mag ...

Laat je licht schijnen in het duister

Ik zie in hoe er voor de lieve vrede...om het duister heen wordt gedanst. En ook hoe ik zelf een lange periode nodig heb gehad om echt het licht door mij heen te laten schijnen. Daarover in deze blog meer. Alleen heel even eerst iets anders omdat het zolang geleden is dat ik heb geblogd. Afgelopen periode heb ik vaker het gevoel gekregen, een innerlijk verlangen, om weer lessen en inzichten die ik op doe met jou te delen. Hier op mijn blog. Mijn eigen speciale plekje om mijn hart met jou te delen. Een inkijkje te geven en te verbinden met jou. Mogelijk je ook te inspireren. Vandaag wil ik beginnen met iets wat ik de laatste weken zo op mijn hart heb. Persoonlijke zoektocht Eigenlijk nog helemaal niet zo helder wat ik ermee mag voor mezelf. In de blog wil ik het in ieder geval met jou delen. De worstelwoorden uit mijn hart. Mogelijk ontrafelt het schrijven het weer. Zo heeft deze blog, het delen van woorden met jou, mij vaker geholpen om te ontrafelen wat er lag. Voor mij voelt het heel...