Doorgaan naar hoofdcontent

Vertrouwen Bijbeltekst: Week 9

We leven in vertrouwen op God;
wat komen gaat is nog niet zichtbaar
2 Korinthe 5:7

Deze tekst heb ik van de week geleerd en overdacht. Het werkt als herkauwen. Iedere keer wanneer ik over een tekst nadenk, dan lijkt er toch weer iets nieuws uit te komen. Dat verwonderd mij ook telkens weer. Het geeft voor mij de rijkdom aan die er is in Zijn Woord!




Blijf vol goede moed 


Geloven is vertrouwen op God, ook als je niet weet wat er in je leven komt. De teksten om deze studie tekst heen raken mij diep. Ze willen ons bemoedigen of eigenlijk aanmoedigen. Hou vol! Je weet niet wat er nog gaat komen. Ook al wil je liever al naar de Heere toe, zou je het niet erg vinden om te sterven, toch mag je volhouden. Niet altijd makkelijk, als je leven moeilijk is of als je erg ziek bent. Dan kan sterven soms iets zijn waar je naar kan verlangen. Niet dat je het leven niet wilt leven. Het is veel meer de angst voor wat er nog gaat komen terwijl het eigenlijk al voelt als teveel. Toch zegt God dwars door deze tekst woorden heen dat we vol goede moed mogen blijven!

Heb lief elke dag weer


Iedere adem die we mogen ontvangen, elke dag, uur en minuut dat wij leven, is een geschenk van Hem. Hij geeft dat leven niet om ons te pijnigen. En Hij wil het ons niet moeilijk maken. Hij heeft ons gemaakt uit liefde. Onze roeping is om lief te hebben. In verschillende manieren! Heb God lief boven alles en met alles wat in jouw is. Heb je naaste lief zoals jezelf. Het doel van jouw bestaan is liefde. Dat kan alleen starten bij God. Hij is liefde. En zolang als jij leeft mag je liefde ontvangen, koesteren, delen en verspreiden over deze wereld. In het groot, of in het klein. Het heeft allemaal waarde! Jouw leven heeft waarde. Ook als jij je nu moedeloos voelt, mag jij weten, je bent zo waardevol. Er wordt zoveel van jouw gehouden! Juist misschien wel nu, want wanneer jij niet meer kan, weet dan: Dat Hij je draagt! Je ziet dat misschien nu niet. Maar niet alles is zichtbaar voor ons.

Wel voor God!

Onze weg bereider


We kunnen de Heere vertrouwen. Hij zal ons leiden en de weg wijzen. Hij is jouw Vader en Hij zal doen wat goed en recht is! Geloof maar zonder te zien en weet: Hij ziet jou! Zolang Hij het maar ziet, dan ben jij veilig. Blijf maar dicht bij Hem. Gehoorzaam Zijn stem. Blijf maar rustig vertrouwen, en zie op naar Hem!


Wil je de andere Bijbelteksten lezen die ik heb geleerd? Je kunt alle teksten en wat die mij geleerd hebben, terug vinden in een mooi overzichtje. Je vind deze door de klikbare link: Bijbeltekst van de week

Reacties

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met