Doorgaan naar hoofdcontent

Gezin om de Bijbel: Vrijheid door vrede

Vrede krijg je niet doordat je omgeving doet wat jij wilt. Vrede ontstaat in hoe jij op je omgeving reageert!

Echte vrede begint diep in ons. Hoe komt iets binnen? Is dat naar, wat doe je daar dan mee? Gisteren op de verjaardag van mijn moeder zaten we een beetje te brainstormen. Wat zullen we doen als we weer een gezinsmoment houden? De paas momenten gehad, nu weer ruimte voor een nieuwe invulling. Mijn moeder kwam op het mooie idee om het dan over bevrijding te doen. Samen met mijn man heb ik zitten zoeken.

  • Naar een passend Bijbelgedeelte 
  • Een verwerking
  • Wat willen we onze kindjes erover vertellen/vragen/leren 
We vonden op de website, Geloven is leuk, een erg passend werkje! De vredesduif

De Bijbel open


Met elkaar om de tafel was de openingsvraag: Wat is er nodig voor vrijheid? Hieruit kwamen mooie antwoorden:

  • De Heere God
  • Jezus die stierf voor ons aan het kruis
  • De Heilige Geest
  • Liefde
  • Vrede
Zo kwamen de kindjes zelf bij het antwoord met elkaar. Vrede is nodig om vrijheid te hebben. In jezelf, in je gezin en uiteindelijk in de omgeving waar je leeft. God geeft ons Zijn vrede! Hoe merken wij dat? Wat kunnen wij daarmee doen? We lazen uit 1 Petrus 3: 10 en 11.

Echte vrede begint bij God. Dus wanneer we het moeilijk hebben mogen we daarmee naar Hem toe komen. Hij wilt ons helpen en luistert naar ons. Wanneer we geplaagd worden, of iemand scheld ons uit, als iemand je pijn doet of schreeuwt tegen jou. Reageer dan niet hetzelfde. Maar vertel het dan maar tegen de Heere en reageer zelf zoals jij het fijn vind dat anderen op jou reageren. Dan geef je de ander een voorbeeld. Maar mooier nog dan kan je in vrede leven. In vrede met God  maar ook met jezelf. Dan kan je jezelf aankijken. Laten wij zien dat wij vredestichters zijn? Of zien andere mensen ons als ruziemakers? Waarmee denk je dat mensen beter zien dat we kinderen van God zijn?


Lekker aan de knutsel 


Daarna gingen we het werkje maken. Lekker veel kleuren, maar ook plakken en knippen. Uiteindelijk met een heel leuk resultaat! Zo gaaf dat iedereen hetzelfde werkje had maar toch het weer anders heeft gemaakt. Hier zijn ze druk bezig met inkleuren. Het werkje leek achteraf lastiger dan het werkelijk was. De duif bestaat uit meerdere onderdelen. Met een schitterende tekst op de vleugels!
Ontvang Mijn vrede en draag het uit!


Zeven vredesduiven op een rij!


Wil je meer gezinsmomenten bekijken? Dat is mogelijk via de volgende klikbare link: Gezin om de Bijbel

Reacties

  1. Heel mooi om zo bezig te zijn rondom het woord. Mooie familie zijn jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn zo rijk Ariëlla! Dank je wel voor je reactie.

      Verwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Leven naar Gods doel

Living God's purpose - Leven naar Gods doel
Het is de ondertekst bij de website van Powervrouwen, gemaakt door: Carianne Ros en Nelleke de Wit! Op 27 Januari ben ik naar het powervrouwen event geweest dat zij samen organiseerde. Voor het eerst dat ik alleen ging naar zo'n persoonlijk event, maar ik heb hier bewust voor gekozen, zodat ik mij niet hoefde aan te passen aan iemand anders. Maar dit echt voor mezelf deed. Wat is het waardevol wat zij doen. Zelf uitdragen en leven naar God's doel! Want wat kan dat moeilijk zijn in ons leven. Wat hebben wij het nodig om te leren waarom wij gemaakt zijn. Tijdens het event werd voor mij al snel duidelijk waardoor ik wel wil, het verlangen wel heb, maar waarom ik telkens terug kom bij dezelfde vragen over mezelf en mijn leven.

Ik ben voor het eerst gestart met hun trainingsprogramma (te vinden op Powervrouwen - living God's purpose) voor mezelf, om te groeien en meer en meer te durven bloeien zoals God mij gemaakt heeft. De trai…

Uit mijn Egypte geleid!

Ik ben de Heere, Uw God
Hij is onze Bevrijder, de Heilige, onze Redder. Hij heeft ons uit Egypte geleid! Het land wat een toevlucht lijkt, waar het lijkt alsof we beter kunnen overleven. Maar wat uiteindelijk Gods kinderen onderdrukt, en een verkeerde manier van leven aanleert. Zo verkeerd, dat het volk Israël er 40 jaar voor nodig heeft, in de woestijn, om dat af te leren. Een nieuw geslacht, wat niet is opgegroeid in Egypte, kan over de Jordaan. Ik ben ook onderweg, en ergens herken ik mij zo in de Israëlieten.


Uit mijn 'eigen' wereld geleid Egypte een land waar de Israëlieten welkom waren, wat openstaat voor de Joden. Maar als ik de Bijbel lees, dan zie ik hoe dit land, Gods volk beïnvloed. Ze waren gewend aan een dak boven hun hoofd, de eetgewoontes, aan zegeningen die het land Egypte had gegeven. Dus toen het anders werd, op het moment dat God hen uit Egypte haalde, gingen ze mopperen. Dat ken ik eigenlijk wel heel goed. God heeft mij uit mijn Egypte gehaald, waar ik hee…

Bewaak je hart!

Ik zal jullie een nieuw hart en een nieuwe geest geven, Ik zal je versteende hart uit je lichaam halen en er een levend hart voor terug geven. Ezechiel 36:26 
Dat beloofd God aan Zijn volk Israël! Niet om wat zij voor Hem hebben gedaan. Maar om Zijn Naam weer de eer terug te schenken die het toekomt. God kon kiezen hoe Hij die eer weer zou herstellen. En Hij koos, om dit te laten gebeuren door Zijn volk. Door hele gewone mensen. Mensen die soms koppig waren, mensen die fouten maakten, mensen die Zijn Naam onderuit hadden gehaald in het gezicht van alle andere volken. Zijn volk, dat Hij geroepen had om anders te zijn. Wat ze niet hadden gedaan. Dat volk wilt Hij nu inzetten. Om te laten zien aan alle volken dat Hij God is! Ben jij een kind van Hem? Hoe heb jij het er vanaf gebracht in je leven? Hoe vaak leefde ik hetzelfde als de hele wereld om mij heen? Te vaak heb ik kansen laten liggen om Zijn Naam groot te maken, de eer te geven! En God? Hij wil mij gebruiken, en ook jou! Doormidd…