Doorgaan naar hoofdcontent

Als God je aanraakt....

Zou jij in geloof aangeraakt willen worden? Liefdevol aangeraakt, het is bij ons in de gemeente het thema voor Advent. Een uitzien naar, een verlangen naar Zijn komst op aarde. Een tijd waarin we ons voorbereiden op Zijn terugkomst. Het is voor mij altijd een tijd waarin ik uitkijk naar dat moment dat Hij mijn naam zal roepen, dat ik voor altijd bij Hem mag wonen. Op weg naar het Licht, naar het einde van de duisternis. Maar tot het zover is, weet ik mij: Liefdevol aangeraakt door Hem! Heb jij dat weleens ervaren? Wat heb jij in jij geloof al mogen ervaren? Ik las gisteren in de metro een stuk over Mozes, je kan het vinden in Exodus 33 en 34. Mozes gaf daarin zo'n mooi voorbeeld voor ons. Dat zag ik nu pas, nu ik bezig ben met het thema van deze advent. Opeens las ik dit stuk heel anders. Zag ik het verlangen van Mozes, verlang jij ook om te weten wie God is? Is Hij voor jou hoog in de Hemel, maar daardoor ook nog ver van je af? Mozes laat ons zien wat je dan kan doen. Is Hij voor jou al eens naar je toegekomen? Weet dat je Hem mag en kan ervaren in jouw leven. Ook al is Hij in de Hemel, Hij is een God van nabijheid. Een God die contact met jouw wilt hebben. Die elke dag aan de deur van jou hart klopt, die binnen wil komen en wilt delen in je leven.

Hem leren kennen


Van nature heeft een mens een verlangen naar Zijn Schepper. Dat heeft God in ons gelegd. God willen zien zoals Hij is, een verlangen om Hem echt te leren kennen. Als Hij zich aan jou laat kennen, dan zal je opnieuw jezelf gaan leren kennen. Je zal een nieuw beeld over het leven en over jezelf krijgen. Je leven zal niet meer hetzelfde zijn. Als God zich laat kennen aan Mozes, dan veranderd het beeld wat Mozes had. Zoals ik lees, leert Mozes hele nieuwe dingen. Waardevolle levenslessen, in het moment dat God aan hem voorbij gaat. God verteld ook aan Mozes dat de zegen die Hij aan Mozes meegeeft zal gelden voor het hele volk. Het hele volk van Israël deelt mee van de ontmoeting tussen Mozes en God. Zijn er mensen die meekrijgen dat jij geraakt bent door God?! Zien andere de grote dingen die God in jouw leven doet? Door de dingen die God voor Mozes deed, mocht iedereen van het volk Israël God leren kennen.

Gods antwoord


Mozes stelde een vraag aan God. God gaf Hem antwoord, op Zijn manier en op Zijn tijd. Er is geen stappenplan als je aan God iets vraagt. Het kan soms even duren, maar dan opeens is daar dan die ervaring. En noodzaak is dan, dat je het op kan merken. Dat je er dan nog open voor staat. Mag het op Gods manier? Wij mensen genieten zo vaak van ons zelf, en we vinden ons zelf zo belangrijk. Maar dit aangeraakt worden, het vraagt om een vertrouwen en een overgave aan Hem. Leg het maar in Zijn handen, wanneer en hoe, God weet wat het beste bij jou past! Mozes vroeg of Hij God mocht zien, er kwam een antwoord, wel anders als wat Mozes had verwacht. God zei: Niemand kan mijn gezicht zien en blijven leven! Toch is er al veel van God te zien. In de schepping om je heen, in de mensen om je heen. Er Zijn zoveel dingen die het Licht van God mogen weerkaatsen. Het Licht in het gezicht kijken, dat zullen we niet overleven. Maar we mogen wel Zijn weerspiegeling, zijn reflectie zien. God zou Zijn hand op het gezicht van Mozes leggen als Hij voorbij liep. Hij zou Zijn naam roepen: Ik ben de Heer, Ik ben een goede God! God helemaal ervaren? Dat kunnen we niet. Ons hart is te klein. Daarom zal er als je eenmaal aangeraakt bent, een honger blijven. Wij willen altijd meer ervaren, meer weten. Maar wat vind ik het heerlijk dat Hij mij wil aanraken. Dat ik Hem mag leren kennen. Hij zal  gaan tot de grens die je aan kan. Zodat je mag leren wie Hij is!

God Hij is machtig
God Hij is prachtig
Je krijgt er oog voor 
Wanneer je er oren naar hebt

In deze periode van Advent, mogen we terug gaan. Naar de komst van Jezus. Waarin we zien dat Hij ons vanuit de Hemel zocht. Om zo Zijn Vader te leren kennen. Want wie Jezus zag, die had de Vader gezien. Weet je, Hij zoekt ook jou! Mag Hij jou aanraken? Mag Zijn Licht door je leven schijnen, zodat anderen God mogen ervaren dwars door jou heen?

Schijn in mij, schijn door mij. Opwekking 334 Volledige tekst Opwekking 334 – Heer, uw licht en uw liefde schijnen Hieronder de volledige tekst van Opwekking 334 – Heer, uw licht en uw liefde schijnen: Heer Uw licht en Uw liefde schijnen waar U bent zal de nacht verdwijnen Jezus licht van de wer... #Licht, #Opwekking  http://www.dagelijksebroodkruimels.nl/opwekking-334/:

Reacties

  1. Heel mooi. Dank je wel. In vertrouwen naar zijn stem luisteren om Hem te ontmoeten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik