Doorgaan naar hoofdcontent

Terugblik

Drie weken geleden begon mijn vakantie.
Ik had een heleboel plannen.
Misschien herken je dat wel.
Een paar van mijn vakantie doelen op een rij:

* Uitrusten, ja echt met stip op 1!
* Weer leuke dingen haken
* Veel, nee dat zeg ik niet goed, heel veel lezen
* Wandelen
* Overdenken hoe ik verder wil qua studie/werk
* Genieten van mijn kindjes, mijn vriend en zijn kinderen
* Nieuwe herinneringen maken

En als ik nu naar deze punten kijk, dan kan ik zeker zeggen:

Wat een geslaagde vakantie

*Ik heb heerlijk tijd voor mezelf gehad.
Ben naar een heel mooie dienst geweest van de band: Insalvation.
En dat nog wel gratis, het gaf mij zoveel inzichten.
Hier kwam ik tot inzicht hoe ik verder wil na de vakantie.
Werd ik erbij bepaald dat werk en studie goed zijn, maar dat mijn roeping meer ligt in schrijven en zelfs spreken.
Dat geeft mij rust, de drang is weg, de drang om te presteren.
Ook kreeg ik via mijn facebook pagina van iemand een heel bemoedigend filmpje toegezonden.
Die bevestigde, doe wat bij je taak hoort, dan zal Hij je verhogen.
Ik mag doen wat ik moet doen, op de plek waar God mij heeft gebracht.
En ja de organisatie waar ik nu werk, daar ben ik echt door God naartoe geleid.
Er is weer rust, duidelijkheid en een doel.
Lekker aankomend jaar verder leren, net zoals afgelopen jaar, dat vind ik een heerlijk vooruitzicht.
Ik kreeg weer nieuwe kracht bij deze dienst, wat heerlijk om dit in mijn vakantie te mogen ervaren!
Je kan er meer over lezen in mijn blog, door de volgende klikbare link: Een roeping voor mij~

*Ook heb ik inderdaad heerlijk zitten haken.
Ik heb nog een leuke actie die nog steeds niet zover is dat er een gelukkig winnaar is.
Wil je mee doen met mijn win actie?
Kijk dan in de volgende blog wat je kan doen: Boekenlegger winnen

*Net voordat ik op vakantie ging stuurde ik deze foto naar mijn vriend:



Heerlijk vier nieuwe boeken gekocht, waarvan één met werkboekje.
Ik was goed voorbereid.
En was er aan toe, lezen, ik vind het zo lekker.
Maar ondertussen heb ik er nog geen één uit, al heb ik toch het gevoel dat ik fijn heb zitten lezen.
Ach er was voldoende stof, ik heb ook heel wat tijdschriften zitten lezen en tussendoor kwam er even een ander boek.
Op weg naar geluk heet het, ik kreeg dit boek en over geluk valt nog heel veel te schrijven.
Ik zie dingen wel anders, toch heb ik er inzichten door gekregen, vast heel anders als de schrijver bedoeld had.
Maar dat is zo lekker van lezen hé.
Je bent vrij om zelf een beeld bij het verhaal te maken!

* Deze vakantie heb ik veel gewandeld.
Eén keer zelfs een hele middag, samen met een vriendin.
Pas op de terug weg merkte we hoe moe we al waren.
Toch even doorgezet, want ja we wilden wel naar huis.
Daar lekker bijgekomen, maar met een heleboel waardevolle momenten.
Ook met andere vriendinnen heb ik gewandeld.
De meest bijzondere wandeltocht was toch onze wandeling in Duitsland.
We hebben daar een dode vulkaan beklommen




Zo'n spannende klim met de kinderen.
Maar het was het echt helemaal waard.
Dat zeg ik, met mijn hoogtevrees!
Wat een schitterend uitzicht in een geweldig mooi natuurgebied.

*Genieten omdat niets moest en we lekker konden doen waar we zin in hadden.
Maar ook omdat er gewoon tijd voor elkaar was.
Dat we alles van elkaar meekregen en niets hoefde te missen.
Genieten omdat we met elkaar waren en omdat dit zo goed en fijn voelde.
Ook vond ik het heerlijk dat er tijd was om te doen wat ik sociaal gezien fijn vind.
Mensen ontmoeten, niet alleen even snel en vluchtig, maar echt.
Van hart tot hart en met verbinding.
Ja dat geeft mij kracht, en wat ik het heerlijk dat ik dit ook kan en mag in mijn werk.

*Deze vakantie zijn er een berg met nieuwe herinneringen gemaakt.
Eén iets wat we deden, zal heel concreet herinneringen achterlaten, dat was een fotoshoot.
Maar alle andere herinneringen draag ik mee, in mijn hart.
Ze zijn kostbaar voor mij, als ik het zwaar heb of dingen spannend vind?
Dan haal ik ze naar voren, om mezelf te bemoedigen of de waarheid weer te laten zien.
Herinneringen, we hebben ze allemaal.
En ik had een berg aan nare, net zo hoog als de vulkaan voelde het, maar hé die heb ik ook beklommen.
De nare herinneringen ze zijn er maar niet meer zonder een schitterende omgeving die ik heb mogen zien toen ik op de top stond van die narigheid.
Want ja dat was een top, en geen diepte zoals je het soms kan ervaren.
Juist toen was God dichtbij, en nergens stond ik steviger en meer in mijn kracht dan dichtbij Hem.
De top van narigheid mocht ik zien vanuit Zijn bescherming, Zijn schuilplaats.


Als we doen wat Hij van ons vraagt, dan zal Hij ons verhogen!


Van tevoren wilde ik eigenlijk veel met deze vakantie bereiken.
Toch heb ik niet heel bewust iets gedaan om deze doelen af te kunnen vinken.
Het lijkt alsof het op mijn pad kwam.
Een pad wat ik verder zal lopen, mij afhankelijk wetend van mijn Gids.
Hoe vaak ik ook verdwaal, Hij vind mij weer en leid mij weer in het rechte spoor!
Daar achter Hem, ben ik veilig, krijg ik telkens nieuwe kracht en vind ik rust..

Reacties

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met