Doorgaan naar hoofdcontent

Ja ik wil

Afgelopen dagen was het een beetje stil hier op mijn blog.
Maar gelukkig kan ik zeggen dat dit een mooie reden heeft.
Maandag is het begonnen, en sindsdien had ik niet de ruimte in mezelf meer om te schrijven!
We zaten lekker te eten, mijn vriend at gezellig mee.
Na het eten vroeg hij of de kindjes nog even wilde blijven zitten.
Hij had iets heel belangrijks te doen...
Daar ging hij:

Op zijn knieën voor mij!


Waar de kindjes bij waren heeft hij gevraagd of ik zijn vrouw wilde worden.
Dwars door de tranen, nu gelukkig van blijdschap, was er een duidelijk hoorbaar antwoord.

Ja ik wil!


Ik wil het heel graag.
Mijn leven is zoveel rijker geworden sinds ik hem heb mogen leren kennen.
Alle lange tijd waren we op zoek naar onze weg.
Hoe en wanneer komt ons moment?
Dat was best ook weleens een lastige weg.
En ook hierbij ging het zo anders als dat wij eerst hadden bedacht.
Gods wegen gaan zo bijzonder.
Want eigenlijk kwam daar zomaar vanuit het niets de oplossing!
Alle moeilijkheden zijn nog niet veranderd, maar wij zijn er anders naar gaan kijken.
Ons verlangen om samen te zijn, onze liefde, is sterker.
Vanaf maandag zijn we samen eigenlijk aan het bedenken hoe wij willen trouwen.

Ons nieuwe begin!

Wat een bijzonder gevoel is dit.
Ik voel mij zo rijk gezegend, en ben enorm dankbaar!
Samen hebben we hier vaak om gebeden, en ik weet dat andere met ons mee gebeden hebben.
Daarom wil ik vragen, willen jullie met ons danken, voor deze mooie weg.
Gods weg is zo veel hoger dan wij ooit bevatten kunnen.
We gaan nog even een tijdje hard aan de slag.
Op naar onze mooie dag en dat is op:

16-11-2016

Dan mogen we tegenover zoveel mensen die belangrijk voor ons zijn, nogmaals ja zeggen.
Maar meest bijzondere?
We mogen tegenover God ja zeggen tegen elkaar.
Zodat we met z'n drieën verder kunnen.

 :

Reacties

  1. Ik moet huilen ik vind het zo'n wonder van Hem en voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neem de zakdoekjes maar mee ;) Ja dit is echt een wonder. Wat kan je hart vol vreugde zijn zeg!

      Verwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd samen! Wat een mooi feest zal dat worden! Gods zegen voor jullie en de kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Heerlijk om mee te mogen maken en ook wel bijzonder met de kindjes erbij.

      Verwijderen
  3. Wauw, wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd en Zijn zegen voor jullie en jullie kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk gefeliciteerd Petrina. Wat fijn voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn:)! Van harte gefeliciteerd en veel plezier toegewenst bij het voorbereiden van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Uiteindelijk zal het helemaal goed komen. Daar hebben we vertrouwen in!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Sterke vrouw?!

Vandaag was ik bezig met een Bijbel journaling uitdaging. Deze gaat over vrouwen in de Bijbel. Wat was het een schitterend begin. De eerste uitdaging werd gelegd bij Spreuken 31. Nu kan ik zeggen dat ik dit een schitterend hoofdstuk vind. Maar dat is anders geweest!

Sterk door eigen kracht
Dit hoofdstuk was mij al van jongs af aan bekend. Als kind maakte het nooit zo'n indruk. Totdat ik zelf een huishouden moest gaan runnen. Al snel werd ik ook moeder. Continu was ik bezig vanuit mijn eigen kracht. Dat maakte dat ik mezelf vond falen. Want....ik moest het toch allemaal kunnen!

Ik keek naar andere mensen, vergeleek mezelf.
 Gewogen, gewogen, maar door mezelf te licht bevonden. Elke keer zag ik dat ik het niet haalde, ik redde het niet. Soms verdronk ik er zelfs bijna in. Want ik haalde wel al het hooi op mijn vork. Dit moest ik gewoon kunnen. Als ik nu minder moeilijk deed, minder in mijn hoofd bezig was, maar het gewoon moest gaan doen. Ja dat zou de enige manier zijn. Zo ging ik m…

Redding

Weet jij waar je heen mag met jou problemen?

De haan kraaide
Petrus wist het, hij had 3x verraad gepleegd tegenover Jezus. Tegenover zijn grote vriend. Jezus had hem gewaarschuwd. Voordat de haan zal kraaien zal je mij 3 x verloochenen. Petrus liet Jezus in de kou staan. Toen de haan kraaide wist Petrus hoe laat het was. Hij voelde zich vreselijk bij wat hij had gedaan. Niet veel later zou Jezus aan het kruis sterven, ook voor wat hij had misdaan. Hij kende Jezus, en wist dat Hij van Petrus bleef houden. Hij ging met zijn verdriet en pijn naar God.



Geen uitweg meer
Judas wist het niet, hij had Jezus verraden voor 30 zilverstukken. En nadat Jezus opgepakt was branden de munten in zijn zak. Wat voelde hij zich afschuwelijk. Hij probeerde van het geld af te komen. Probeerde het zelf op te lossen. Hij bracht de munten naar de priesters en de leiders van het volk en zei: ik heb iemand uitgeleverd die onschuldig is. En nu word Hij gedood. De priesters en leiders vonden dat niet hen probleem. En…

Gezin om de Bijbel: Vrijheid door vrede

Vrede krijg je niet doordat je omgeving doet wat jij wilt. Vrede ontstaat in hoe jij op je omgeving reageert!
Echte vrede begint diep in ons. Hoe komt iets binnen? Is dat naar, wat doe je daar dan mee? Gisteren op de verjaardag van mijn moeder zaten we een beetje te brainstormen. Wat zullen we doen als we weer een gezinsmoment houden? De paas momenten gehad, nu weer ruimte voor een nieuwe invulling. Mijn moeder kwam op het mooie idee om het dan over bevrijding te doen. Samen met mijn man heb ik zitten zoeken.

Naar een passend Bijbelgedeelte Een verwerkingWat willen we onze kindjes erover vertellen/vragen/leren We vonden op de website, Geloven is leuk, een erg passend werkje! De vredesduif
De Bijbel open
Met elkaar om de tafel was de openingsvraag: Wat is er nodig voor vrijheid? Hieruit kwamen mooie antwoorden:
De Heere GodJezus die stierf voor ons aan het kruisDe Heilige GeestLiefdeVredeZo kwamen de kindjes zelf bij het antwoord met elkaar. Vrede is nodig om vrijheid te hebben. In jezelf,…