Doorgaan naar hoofdcontent

Vandaag

Soms ben ik zo bezig met wat ik nog allemaal wil, of allemaal moet.
Dan zit mijn hoofd helemaal vol.
Ik was bezig met wat ik allemaal wil in mijn toekomst.
Maar dat lijkt allemaal nog ongrijpbaar, nog ver weg.
En sowieso weet ik dat wij mensen minder de hand hebben in bepaalde situaties dan dat we zelf weleens denken.
Soms denken we dat we van alles kunnen.
Maar het is ook goed om dingen los te laten, te knielen en te beseffen:

Mijn leven ligt in Gods handen




Ook al zijn het leuke dingen om aan te denken.
Op de manier waarop ik er mee bezig was ontnam het mij hoop en ook nu het vermogen om te genieten.
Maar ik merk dat ik het hierdoor lastig vind om in het nu te leven.
Afgelopen weken ben ik daar met mezelf een beetje mee aan de slag gegaan.
Want het is zo jammer als ik niet geniet van het nu.
Wat is het mooi om te merken dat andere mensen het effect er al van zien.
En natuurlijk dat ik het zelf merk.
Zo gaaf!
Vorige week had ik een drukke werkdag met verschillende gesprekken.
En het was eigenlijk gewoon heel fijn!

Ik kijk niet meer vooruit in de agenda.
Per dag kijk ik wat er te doen staat en dat geeft rust.
Als ik dingen voor moet bereiden, dan zet ik in mijn agenda wanneer ik wat moet voorbereiden.
Zo loopt het niet mis door mijn nieuwe manier van leven.
Wat is het lekker om alleen bezig te zijn met de dingen die nu op mijn pad komen.
Het is rustiger in mijn hoofd.
Ik zat zo snel vol altijd.
En het zorgde er ook voor dat ik niet zo flexibel was, ik kon niets meer ernaast verwerken.
Ik wilde meer rust in mijn hoofd.
Want wat was ik moe.
Als ik dat normaal met iemand zou bespreken zouden mensen al snel zeggen:

Slaap wat meer



Maar dat helpt mij helemaal niets.
Bewust zijn van vandaag, van wat ik doe en ook van wat ik voel.
Eigenlijk is het meer luisteren naar mezelf ook.
Wat voel ik nu, wat heb ik nodig en wat kan ik er nu mee doen?
Het maakt zoveel verschil.
Af en toe een momentje op de dag te pakken om eens te luisteren naar jezelf.
Maar ook om te luisteren naar je omgeving.
Nu ik niet meer vooruit denk, en pieker (vooral dat laatste was het bij mij) kan ik meer open staan.
Voor de dingen die om mij heen gebeuren.
Ben zo blij te merken dat dit werkt!


Groot of klein
verdrietig of fijn
het is goed om er met aandacht bij te zijn.
want het is echt zo, al is het nu nog klein:

mooie woorden www.mim-pi.com:

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste