Doorgaan naar hoofdcontent

Meesterwerk

Hoe kijk jij naar jezelf?
Een aantal jaren geleden, durfde ik niet in de spiegel te kijken.
Ik zag allemaal gebreken aan mezelf.
Mijn focus lag op dat wat ik niet goed vond aan mezelf.
En keek ik in de spiegel, dan was het ook alsof alleen die dingen zichtbaar waren.
Vreselijk.

Tot bidden en vasten in 2014.
Want daar leerde ik iets bijzonders.
Ik leerde naar mezelf te kijken, door de ogen van Jezus.
Natuurlijk ziet Hij alle dingen die wij verkeerd doen.
Maar weet je wat Hij ook ziet?

Het verlangen van ons hart!

Jezus legde Zijn focus, niet op wat wij er uiteindelijk van weten te maken.
Maar op de motivatie, de reden waarom we dingen doen of laten.
Hij kon er voor kiezen om te focussen op al die nare dingen.
Dat mag Hij ook!
Maar Hij kiest ervoor om ons lief te hebben.
En legt Hij zijn focus op dat wat er is, en wat er door Hem zelfs kan groeien.


Het komt immers niet aan op wat de mens ziet.
De mens toch ziet aan wat voor ogen is.
Maar de Heere ziet het hart aan!
1 Samuël 16: 7b



Een leven gevuld met en door Hem!

God kent onze beperkingen, onze onvolkomenheden.
Hij weet dat we klei zijn, broos en kwetsbaar.
Met onze barsten en deuken.
Hier en daar een scheur, waardoor we ons zelf al bestempelen als afgedaan.
Dan komt daar God die zegt:

Je bent geliefd.
En ik heb een plan met jou leven.
Weet je, die barsten, scheuren en deuken ze helpen Mij.
Want je bent niet gemaakt om dat wat ik geef voor jezelf te houden.
Het is om te delen.
Laat het eerst maar binnen komen en probeer het niet vast te houden.
Het mag er best uitlopen, want weet je.
Ik vul je telkens opnieuw.
En als je van Mijn water drinkt dan zal je nooit meer dorsten.
Dan zal je nooit iets tekort komen!
Alles wat jij denkt en ziet.
Waardoor je jezelf waardeloos vind.

Dat zal ik gaan gebruiken ten goede!

Het is er niet voor niets.
Ik zag hoeveel pijn het je deed, of hoe moeilijk je het vond.
Maar ik zal zorgen dat het je vormt naar Mijn plan.
Dat het je niet kapot maakt, maar wel uniek!
Het zal juist jou gaan helpen in de plannen die Ik met je hebt.
Je bent een creatie van Mijn hand.
En ik zal altijd voor je zorgen!
Geen haar zal van je hoofd vallen zonder dat Ik het weet.
Alles wat je gebeurd, het gaat niet buiten Mij om.
En ik zal er telkens voor je zijn.

Een Meesterwerk. Uiteindelijk zijn we allemaal het werk van onze Meester. God stond aan het begin van ons leven en Hij zal er zijn aan het eind van ons leven. Hij weefde ons in de moederschoot. Hij had ons voor ogen, precies zoals we zijn. Laat je niet kleineren door de wereld. Jij bent een...  http://www.dagelijksebroodkruimels.nl/bijbelse-wijsheden/een-meestwerk/:

En vanaf  het moment dat ik weet dat ik een Meesterwerk ben, kan ik naar mezelf kijken.
Ligt mijn focus op dat wat God in mij ziet.
Niet wat ik zie in mezelf, of wanneer ik mezelf met andere vergelijk.
Want ik ben niet meer van de wereld, en ik leef niet meer voor mezelf.
Ik leef voor Hem.

En Hij kan mij gebruiken en ik weet, mijn God, die maakt geen rommel.
Ik geloof in een grote God, en het besef dat Hij mij gemaakt heeft.
Uniek en bijzonder...
Weet ik, ik ben van onschatbare waarde.
En ja dan baal ik nog weleens hoor van dingen van mezelf.
Maar dit mogen we ons zelf toch telkens weer herinneren!


Het is mijn gebed dat jij jezelf mag zien door Zijn ogen.
Dat je mag weten en voelen:

Ik ben een Meesterwerk!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste