Doorgaan naar hoofdcontent

Op zoek naar die ene zonnestraal

Afgelopen vrijdag kregen mijn kindjes meivakantie en vanaf toen is het weer gaan veranderen.
Ik genoot eigenlijk wel van vorige week, heerlijk hoe de zon al weer warmte had.
Al het groen kwam zo snel en mooi weer uit.
Zaterdag werd het alweer iets frisser, was het over het algemeen droog, maar toch al een paar heftige buien.
Zondag begon het met hagelen en soms zelfs sneeuw.
Het is koud en het lijkt wel weer herfst nu.
Ik merk dat het weer best wel invloed op mij heeft.

Veel meer eigenlijk als ik besefte.
Het was zo heerlijk wakker worden in een kamer die al licht was.
Met de vogels die fluiten buiten.
Ik stapte makkelijk en vol zin mijn bed uit.
Dingen buiten in de container gooien, of even uit de schuur halen, ik dacht er niet bij na.
Genoot van de plantjes buiten zetten en van de kindjes die buiten aan het spelen waren.
Lekker op de trampoline, met de voetbal spelen of stoepkrijten.
Zelfs zijn ze weer aan het skeeleren geslagen allebei.
Maar nu, brrr, ik verzamel oud karton wel.
Heb echt geen zin om zonder gegronde reden naar buiten te gaan.
Kan er van balen dat ik meerdere keren doornat regen.
Ik zag op mijn Pinterest pagina  een plaatje waardoor ik geraakt werd:

Who's afraid of a little rain?????:

Wat voor weer het ook is, hoe hard het ook regent.
Geniet!
Er is altijd wel iets te zien waar je blij van word.
Kijken naar de regen, of soms de hagel, dat is niet zo moeilijk.
Het is duidelijk aanwezig.
Maar de zegeningen daar moet je soms moeite voor doen.
Soms moet je hulpmiddelen gebruiken om ze te kunnen zien.
En wat ook kan is, je afschermen voor dat wat sterk aanwezig is en bewust op zoek gaan naar iets anders.
Dat kleine verborgen lichtpuntje!

Doe maar eigenwijs, klim maar op het bankje en kijk maar om je heen.
Er is meer dan er op het eerste gezicht te zien valt.
Ja wat voor weer het morgen ook is.
Of het nu donker is of licht.
Ik wil vol hoop uit bed stappen opzoek naar die ene zonnestraal die de dag brengt.
Ik wil wat voor weer het ook is, op zoek naar die zonnestraal die de dag kleur geeft!
Merk jij dat het weer invloed heeft?
Hoe uit zich dat bij jou?



Reacties

  1. Ik heb er weinig last van omdat ik net zo graag met een boek of blog in een hoekje kruip. Maar langer dan twee dagen moet het niet duren. Ik heb lucht nodig en licht of ik word depressief. Nu ja, niet echt heel erg depri, maar he begrijpt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja heerlijk lekker op de bank hangen. Maar heel vaak heb ik daar helaas de tijd niet voor en moet ik naar buiten.

    Ik begrijp wel wat je bedoeld. Als de zon schijnt gaat alles gewoon wat makkelijker he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rain for not more than two or three days.
    Lovely picture there of the kid.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Sterke vrouw?!

Vandaag was ik bezig met een Bijbel journaling uitdaging. Deze gaat over vrouwen in de Bijbel. Wat was het een schitterend begin. De eerste uitdaging werd gelegd bij Spreuken 31. Nu kan ik zeggen dat ik dit een schitterend hoofdstuk vind. Maar dat is anders geweest!

Sterk door eigen kracht
Dit hoofdstuk was mij al van jongs af aan bekend. Als kind maakte het nooit zo'n indruk. Totdat ik zelf een huishouden moest gaan runnen. Al snel werd ik ook moeder. Continu was ik bezig vanuit mijn eigen kracht. Dat maakte dat ik mezelf vond falen. Want....ik moest het toch allemaal kunnen!

Ik keek naar andere mensen, vergeleek mezelf.
 Gewogen, gewogen, maar door mezelf te licht bevonden. Elke keer zag ik dat ik het niet haalde, ik redde het niet. Soms verdronk ik er zelfs bijna in. Want ik haalde wel al het hooi op mijn vork. Dit moest ik gewoon kunnen. Als ik nu minder moeilijk deed, minder in mijn hoofd bezig was, maar het gewoon moest gaan doen. Ja dat zou de enige manier zijn. Zo ging ik m…

Redding

Weet jij waar je heen mag met jou problemen?

De haan kraaide
Petrus wist het, hij had 3x verraad gepleegd tegenover Jezus. Tegenover zijn grote vriend. Jezus had hem gewaarschuwd. Voordat de haan zal kraaien zal je mij 3 x verloochenen. Petrus liet Jezus in de kou staan. Toen de haan kraaide wist Petrus hoe laat het was. Hij voelde zich vreselijk bij wat hij had gedaan. Niet veel later zou Jezus aan het kruis sterven, ook voor wat hij had misdaan. Hij kende Jezus, en wist dat Hij van Petrus bleef houden. Hij ging met zijn verdriet en pijn naar God.



Geen uitweg meer
Judas wist het niet, hij had Jezus verraden voor 30 zilverstukken. En nadat Jezus opgepakt was branden de munten in zijn zak. Wat voelde hij zich afschuwelijk. Hij probeerde van het geld af te komen. Probeerde het zelf op te lossen. Hij bracht de munten naar de priesters en de leiders van het volk en zei: ik heb iemand uitgeleverd die onschuldig is. En nu word Hij gedood. De priesters en leiders vonden dat niet hen probleem. En…

Gezin om de Bijbel: Vrijheid door vrede

Vrede krijg je niet doordat je omgeving doet wat jij wilt. Vrede ontstaat in hoe jij op je omgeving reageert!
Echte vrede begint diep in ons. Hoe komt iets binnen? Is dat naar, wat doe je daar dan mee? Gisteren op de verjaardag van mijn moeder zaten we een beetje te brainstormen. Wat zullen we doen als we weer een gezinsmoment houden? De paas momenten gehad, nu weer ruimte voor een nieuwe invulling. Mijn moeder kwam op het mooie idee om het dan over bevrijding te doen. Samen met mijn man heb ik zitten zoeken.

Naar een passend Bijbelgedeelte Een verwerkingWat willen we onze kindjes erover vertellen/vragen/leren We vonden op de website, Geloven is leuk, een erg passend werkje! De vredesduif
De Bijbel open
Met elkaar om de tafel was de openingsvraag: Wat is er nodig voor vrijheid? Hieruit kwamen mooie antwoorden:
De Heere GodJezus die stierf voor ons aan het kruisDe Heilige GeestLiefdeVredeZo kwamen de kindjes zelf bij het antwoord met elkaar. Vrede is nodig om vrijheid te hebben. In jezelf,…