Doorgaan naar hoofdcontent

Bron van angst

Er speelt zoveel onder de mensen, zoveel emoties worden omhoog gebracht.
Wie geven we de schuld?

De vluchtelingen


Maar zijn zij wel de reden van je angst?
Of zijn ze net als jij slachtoffer van angst?
Het is zo heerlijk te weten dat de Bijbel vol staat met bemoedigingen, met teksten waaruit blijkt dat je niet bang hoeft te zijn!
Voor elke nieuwe dag kan je er weer een tekst vinden.
Vrees niet, wees niet bezorgd dat is wat je Vader in Zijn woord telkens weer tegen je zegt.

Vluchtelingen het zijn gewone mensen.
Op zoek naar een veilige plaats om te leven.
Ja sommige zijn gevaarlijk, maar zijn mensen die niet vluchten dat vaak ook niet?
Wie is de schuld nu werkelijk van angsten?

Er is er één die het heerlijk vind om mensen negatieve gevoelens te geven.
Die voed gedachten in het hoofd die gedeeltelijk waar zijn, maar toch nooit helemaal!
Geweldig vind hij het als wij die gedachten voeden, of gaan laten leven buiten ons hoofd.
Het is zijn doel om met die gedachten aan te zetten tot handelen.
Want wat wil hij bereiken?

Vernietiging!

Wie is de werkelijke schuld van angst?
Door wie is al die ellende in de wereld?
Ligt ons lot, ons leven in handen van IS?
Of misschien van de vluchtelingen?
Of van iets anders dat je hier op aarde kan vinden?

Heerlijk te weten, dat ondanks alle ellende in de wereld, die wereld en ik, in handen van de Vader zijn.
Bij God loopt het nooit uit de hand.
Ik geloof dat God niet wil dat ik bang ben, dat ik met al mijn angst bij Hem mag komen, dat ik het los mag laten bij Hem en dat Hij voor mij zorgt!

Waarom?

Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat Hij, wie ik dan ook ben, wat ik dan ook doe, van mij houd.
Hij houd ook van jou!
Wat je bij Hem mag vinden, dat is iets wat de wereld niet kan geven.
Maar als je het gevonden hebt, dan straalt het, dan is er geen woord nodig, dan valt het op.
Het geeft rust, ontspannenheid in een wereld die gespannen is.

Tegen de wereld in


Elke keer opnieuw mag je kiezen, kies je voor de wereld, de gedachten en het handelen van de wereld?
Of kies jij voor de Weg, de Waarheid en het Leven?

Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf!
Want weet je, jou naaste, of dat nu een vluchteling is of zelfs iemand van IS, is ook een schepsel van God.
Met net als jij, telkens een mogelijkheid het goede te kiezen.
Is dat makkelijk?
Nee, want het gaat recht tegen de wereld in!
Die roept op tot afstand, tot veroordeling, tot angst en haat.

Wie brengt onze wereld tot nu toe in deze situatie?
Een situatie van onrust, angst, haat en woede.
Dat is niet door de vluchtelingen, toch?
Zolang we niet de juiste de schuld geven, zolang we niet zien wie er achter onze gevoelens zit, kunnen we ze ook niet overwinnen.

Maar met mijn God spring ik over muren, de muren die de wereld creëert.
God houd van mij, God houd van jou, God houd van de vluchteling.

We hebben allemaal net zoveel genade nodig!
Allemaal verdienen we Zijn liefde niet.
Wat is Zijn genade een kostbaar geschenk!
Ik ben Hem zo dankbaar....

Dan lees ik Mattheus 25 op een manier die veel dieper binnenkomt, ik wil het met jullie delen:


34 Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan Zijn rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader, beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf de grondlegging van de wereld.

 35 Want Ik had honger en u hebt Mij te eten gegeven; Ik had dorst en u hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij gastvrij onthaald.

36 Ik was naakt en u hebt Mij gekleed; Ik ben ziek geweest en u hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis en u bent bij Mij gekomen.

37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien en te eten gegeven? Of dorstig en te drinken gegeven?

38 Wanneer hebben wij U als een vreemdeling gezien en gastvrij onthaald, of naakt en hebben U gekleed?

39 Wanneer hebben wij U ziek gezien of in de gevangenis en zijn bij U gekomen?


40 En de Koning zal hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat voor Mij gedaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

God voert de strijd voor mij!

Ik heb de goede strijd gestreden. Ik heb de loop tot een einde gebracht. Ik heb het geloof behouden. ( 2 Timotheus 4:7) Afgelopen weken heb ik strijd ervaren. Hierover schreef ik al eerder, licht en luchtig , het maakte mij zo moe. Alsof het mij verlamde. Het was geen strijd tegen andere mensen. Heel eerlijk? Het was meer een innerlijke strijd tegen mezelf. Dat ik een strijd ervaar in mijn denken heb ik al vaker gedeeld op deze blog. Ook in de link die ik nu deel lees je hier iets over. Die strijd maakte dat er een soort mist in mijn hoofd aanwezig was. Hoe leuk het ook is in mijn leven, ik zat met dingen in mijn hoofd die het zwaar maakte om te genieten, om rust te ervaren. Totdat ik twee geleden de Bijbeltekst in 2 Timotheus las. Nieuw inzicht Ik strijd tegen mezelf. Het is niet alleen strijd in mijn denken, maar ook strijd om te mogen zijn. Heel vaak schoof ik mezelf opzij. Zo wrong ik mij voor alles en iedereen in bochten. Zonder iets te zeggen. Dit gaf moeite en gedoe bij

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste