Doorgaan naar hoofdcontent

Leer mij beter kennen: de Liebster Award Nominatie

Gisteren zat ik vol verbazing te lezen dat ik genomineerd ben door Lineke voor de Liebster Award!
Zij heeft 11 vragen aan mij gesteld en die wil ik beantwoorden zodat jullie mij wat beter leren kennen.




Waarom ben je gaan bloggen?

- Ik schreef al heel lang, deelde weleens verhalen/gedichten op mijn facebook. Maar verder was het vooral voor mezelf. Totdat Lineke vroeg: waarom begin je ook niet een blog? Eerst was er twijfel, zit er wel iemand op te wachten, ik wil vooral gewoon lekker schrijven waar ik over wil schrijven. Toch trok het idee mij heel erg. Vooral omdat bij Bidden en Vasten 2014 ik gedroomd had dat ik zou vertellen en schrijven, nou praten deed ik al heel veel. Schrijven deed ik wel maar doormiddel van bloggen kan ik dat delen. Dit bij elkaar gaf de doorslag om Lineke uit te nodigen en met hulp van haar een blog te starten.

Wat hoop je te bereiken?

- Vooral wil ik zelf groeien met schrijven. Vind ik het heerlijk om mezelf met woorden te uitten en hoop ik andere mensen door te geven dat er hoop te vinden is in een hopeloze wereld, dat er liefde is in een liefdeloze wereld en wil ik delen van de vruchten die ik zelf in mijn leven heb ontvangen. En dan denk ik aan: bevrijding, herstel, liefde, rust, leven, geloof, vertrouwen.

Wat is je mooiste reactie die je hebt gekregen?

- Op mijn stukje Een brief van je Vader kreeg ik veel reacties van mensen dat het hen raakte, dat Zijn woorden precies op het juiste moment kwamen om te bemoedigen. Dat is wat ik mooi vind. Zijn werk gaat door, het stopt niet als het iemand raakt.

Wat is je grootste angst?

- Mijn kindjes verliezen
- Liefdeloosheid

En wat is je sterkste punt?

- Ik denk dat ik dichtbij mezelf blijf met schrijven, mensen die met mij praten en mijn blogs lezen zullen mij herkennen. Dat maakt dat het eigen voelt, dat er genoeg inspiratie is om over te schrijven.

Hoe ziet je ideale vakantie eruit?

- Ooit vond ik op vakantie gaan eigenlijk heel niet zo fijn. Had altijd buikpijn als ik weg ging. Maar dat is gelukkig voorbij, de ideale vakantie is toch wel een vakantie waarin ik nieuwe dingen leer, genieten van mooie natuur of mooie gebouwen, lekker uit eten (met mijn lieverds), lekker zwemmen, boek lezen en spelletjes spelen. Herinneringen maken en dingen delen met de mensen waar ik van hou.

Op welke plek schrijf je graag?

Aan de tafel in de stilte.

Welk kinderboek zou je kinderen aanraden?

- De boeken van Kikker en zijn vriendjes. Heerlijk herkenbaar geschreven en getekend.

Wat is je grootste passie?

- 1 maar? Hmm wat zal ik kiezen....

Zingen!

Wie of wat heeft je het meest gevormd tot wie je nu bent?

- Mijn hele leven eigenlijk, mijn jeugd met een moeder die manisch depressief is, mijn huwelijk waarin ik 2 prachtige kindjes heb ontvangen en de scheiding en nu ook mijn nieuwe relatie.

Waar mogen ze je 's nachts voor wakker maken?

- Ik denk dat het beter is mij te laten slapen, ik kom mijn bed uit voor noodgevallen en verder verkies ik slaap boven andere dingen.



Ik geef het stokje over en nomineer voor de Liebster Award:

Marc Volgers met: Gloria en Kyrie
Lieneke van Vuuren met: Op liefdesjacht
Linda Zwaan met: Luxelei

Het werkt als volgt:

  • Vertel welke blogger met link jou heeft genomineerd.
  • Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door degene die je heeft genomineerd
  • Nomineer een of meer bloggers en link deze
  • Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie
  • Maak een lijstje van elf vragen voor die genomineerden

De 11 vragen voor jullie:

  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
  2. Wat wil je bereiken met je blog?
  3. Heb je de tijd/ruimte/kennis om te bloggen zoals je dat wilt?
  4. Welk lied raakt jou?
  5. Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
  6. Welke blogs lees jij graag?
  7. Wat vind je het leukst van bloggen?
  8. Wat zou je graag veranderen in de maatschappij/samenleving?
  9. Wat maakt jou echt gelukkig?
  10. Waar ben je het meest trots op?
  11. Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden!
Hopelijk vinden jullie het leuk en kunnen we jullie ook wat beter leren kennen.

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, mijn aandeel is hier te vinden: https://gloriaenkyrie.wordpress.com/2015/09/01/leer-mij-beter-kennen-de-liebster-award-nominatie/ !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas wordt mijn url geen klikbare link, dus je moet wat extra moeite doen om er te komen...

      Verwijderen
    2. Leuk geschreven! Heel veel schrijfplezier nog gewenst, en een mooi doel om naar toe te werken.

      Verwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met