Doorgaan naar hoofdcontent

Durf jij?

Durf jij te ruilen, met God!
Ruilen het betekend iets loslaten.
Iets wat je al kent, waar je soms echt wel klaar mee bent.
Het betekend ook iets nieuws ontvangen.
Wat zal dat zijn?
Zolang je het niet ontvangen en ervaren hebt, kan je het nog niet echt weten.
Je weet wel wat je hebt, maar wat je krijgt, dat is toch altijd een grote vraag!

Nieuw begin


Toch wil ik je zeggen dat het kan.
Er is iemand die zo graag wilt ruilen!
Met jou, voor jou.
Iemand die niet beter van jou wilt worden, die jou nooit tekort zal doen met deze ruil.
Hij wil een nieuw begin schenken, een heel ander leven.
Niets van je leven, van jezelf zal nog hetzelfde blijven.
Ik kan je zeggen het is beter dan alles wat je ooit zal kunnen vinden!
Het is er ook voor jou!

Ga naar Hem


Hij roept jou bij zich, als Zijn kind.
Hij wil je Vader zijn, als je Hem nog mist.
De leegte in je hart, Hij wil het vullen.
Als je angst hebt wil Hij zo graag Zijn vrede schenken!
Als je nog niet over durft te geven waar je zelf onder gebukt gaat.
Maar ook als het zo erg was dat je het nog niet durft te tonen.
Dan toch roept Hij jou, kom bij Mij kind, ik wil zo graag die last overnemen van jou.
Mijn Zoon stierf om jou te bevrijden.
Lief kind van Mij, kom bij Mij en ruil, want ik heb jou zo lief, het doet Mij verdriet jou zo te zien.
Jou worsteling, vooral met jezelf.
Laat je pijn, je verdriet, je angst maar los!
Durf jij de controle erover los te laten, het niet vast houden maar het over te dragen?

Komt tot Mij allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.

Hij zal je rust geven!
Het is geen misschien, het is geen vraag.
Hij zal ruilen, als je naar Hem komt.
Er is niets te groot, er is niets te erg, Hij wil altijd ruilen.
Mag Hij komen in jouw diepste pijn, of in jouw diepste angst?
Laat maar aan Hem zien wat je moeilijk vind, ga niet gebukt onder je eigen last.
Als je bukt dan kijk je naar de grond, daar vind je geen oplossing, geen uitweg.
Hef je ogen naar de bergen, hef je ogen op naar Hem.
Zet de deur naar je hart maar open, Hij zal van die plek waar jij van alles opgeborgen hebt, ook al die nare dingen, een prachtige woning maken waar Hij zal wonen.
Ruil maar met Hem!
Het is de beste ruil die je ooit zal doen.

Hij wacht op je!


Wat houd jou tegen?
Is er iets waar jij graag van verlost wilt zijn?


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Sterke vrouw?!

Vandaag was ik bezig met een Bijbel journaling uitdaging. Deze gaat over vrouwen in de Bijbel. Wat was het een schitterend begin. De eerste uitdaging werd gelegd bij Spreuken 31. Nu kan ik zeggen dat ik dit een schitterend hoofdstuk vind. Maar dat is anders geweest!

Sterk door eigen kracht
Dit hoofdstuk was mij al van jongs af aan bekend. Als kind maakte het nooit zo'n indruk. Totdat ik zelf een huishouden moest gaan runnen. Al snel werd ik ook moeder. Continu was ik bezig vanuit mijn eigen kracht. Dat maakte dat ik mezelf vond falen. Want....ik moest het toch allemaal kunnen!

Ik keek naar andere mensen, vergeleek mezelf.
 Gewogen, gewogen, maar door mezelf te licht bevonden. Elke keer zag ik dat ik het niet haalde, ik redde het niet. Soms verdronk ik er zelfs bijna in. Want ik haalde wel al het hooi op mijn vork. Dit moest ik gewoon kunnen. Als ik nu minder moeilijk deed, minder in mijn hoofd bezig was, maar het gewoon moest gaan doen. Ja dat zou de enige manier zijn. Zo ging ik m…

Redding

Weet jij waar je heen mag met jou problemen?

De haan kraaide
Petrus wist het, hij had 3x verraad gepleegd tegenover Jezus. Tegenover zijn grote vriend. Jezus had hem gewaarschuwd. Voordat de haan zal kraaien zal je mij 3 x verloochenen. Petrus liet Jezus in de kou staan. Toen de haan kraaide wist Petrus hoe laat het was. Hij voelde zich vreselijk bij wat hij had gedaan. Niet veel later zou Jezus aan het kruis sterven, ook voor wat hij had misdaan. Hij kende Jezus, en wist dat Hij van Petrus bleef houden. Hij ging met zijn verdriet en pijn naar God.



Geen uitweg meer
Judas wist het niet, hij had Jezus verraden voor 30 zilverstukken. En nadat Jezus opgepakt was branden de munten in zijn zak. Wat voelde hij zich afschuwelijk. Hij probeerde van het geld af te komen. Probeerde het zelf op te lossen. Hij bracht de munten naar de priesters en de leiders van het volk en zei: ik heb iemand uitgeleverd die onschuldig is. En nu word Hij gedood. De priesters en leiders vonden dat niet hen probleem. En…

Gezin om de Bijbel: Vrijheid door vrede

Vrede krijg je niet doordat je omgeving doet wat jij wilt. Vrede ontstaat in hoe jij op je omgeving reageert!
Echte vrede begint diep in ons. Hoe komt iets binnen? Is dat naar, wat doe je daar dan mee? Gisteren op de verjaardag van mijn moeder zaten we een beetje te brainstormen. Wat zullen we doen als we weer een gezinsmoment houden? De paas momenten gehad, nu weer ruimte voor een nieuwe invulling. Mijn moeder kwam op het mooie idee om het dan over bevrijding te doen. Samen met mijn man heb ik zitten zoeken.

Naar een passend Bijbelgedeelte Een verwerkingWat willen we onze kindjes erover vertellen/vragen/leren We vonden op de website, Geloven is leuk, een erg passend werkje! De vredesduif
De Bijbel open
Met elkaar om de tafel was de openingsvraag: Wat is er nodig voor vrijheid? Hieruit kwamen mooie antwoorden:
De Heere GodJezus die stierf voor ons aan het kruisDe Heilige GeestLiefdeVredeZo kwamen de kindjes zelf bij het antwoord met elkaar. Vrede is nodig om vrijheid te hebben. In jezelf,…