Doorgaan naar hoofdcontent

Durf jij?

Durf jij te ruilen, met God!
Ruilen het betekend iets loslaten.
Iets wat je al kent, waar je soms echt wel klaar mee bent.
Het betekend ook iets nieuws ontvangen.
Wat zal dat zijn?
Zolang je het niet ontvangen en ervaren hebt, kan je het nog niet echt weten.
Je weet wel wat je hebt, maar wat je krijgt, dat is toch altijd een grote vraag!

Nieuw begin


Toch wil ik je zeggen dat het kan.
Er is iemand die zo graag wilt ruilen!
Met jou, voor jou.
Iemand die niet beter van jou wilt worden, die jou nooit tekort zal doen met deze ruil.
Hij wil een nieuw begin schenken, een heel ander leven.
Niets van je leven, van jezelf zal nog hetzelfde blijven.
Ik kan je zeggen het is beter dan alles wat je ooit zal kunnen vinden!
Het is er ook voor jou!

Ga naar Hem


Hij roept jou bij zich, als Zijn kind.
Hij wil je Vader zijn, als je Hem nog mist.
De leegte in je hart, Hij wil het vullen.
Als je angst hebt wil Hij zo graag Zijn vrede schenken!
Als je nog niet over durft te geven waar je zelf onder gebukt gaat.
Maar ook als het zo erg was dat je het nog niet durft te tonen.
Dan toch roept Hij jou, kom bij Mij kind, ik wil zo graag die last overnemen van jou.
Mijn Zoon stierf om jou te bevrijden.
Lief kind van Mij, kom bij Mij en ruil, want ik heb jou zo lief, het doet Mij verdriet jou zo te zien.
Jou worsteling, vooral met jezelf.
Laat je pijn, je verdriet, je angst maar los!
Durf jij de controle erover los te laten, het niet vast houden maar het over te dragen?

Komt tot Mij allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.

Hij zal je rust geven!
Het is geen misschien, het is geen vraag.
Hij zal ruilen, als je naar Hem komt.
Er is niets te groot, er is niets te erg, Hij wil altijd ruilen.
Mag Hij komen in jouw diepste pijn, of in jouw diepste angst?
Laat maar aan Hem zien wat je moeilijk vind, ga niet gebukt onder je eigen last.
Als je bukt dan kijk je naar de grond, daar vind je geen oplossing, geen uitweg.
Hef je ogen naar de bergen, hef je ogen op naar Hem.
Zet de deur naar je hart maar open, Hij zal van die plek waar jij van alles opgeborgen hebt, ook al die nare dingen, een prachtige woning maken waar Hij zal wonen.
Ruil maar met Hem!
Het is de beste ruil die je ooit zal doen.

Hij wacht op je!


Wat houd jou tegen?
Is er iets waar jij graag van verlost wilt zijn?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met