Doorgaan naar hoofdcontent

Het gebed van Jezus (deel 8)

Leid ons niet in verzoeking.

Vrede, daar horen we zoveel over.
Zoveel Nederlanders zijn blij en dankbaar met de vrede.
Eigenlijk is dat maar half terecht, weet je dat er in Nederland ook geen vrede is?
Er is over de hele wereld een enorme strijd aan de gang.

Een strijd om alle levens, die van mij en ook die van jou!

Het is een gevecht tussen het leven en de de dood.
God wil jou leven redden van de dood.
Hij wil jou een eeuwig leven geven.

Maar er is er één die jouw mee wil sleuren in zijn eigen toekomst!
Daarom brengt hij allemaal verzoekingen op je pad, dat zijn eigenlijk allemaal hindernissen, allemaal obstakels tussen jou en het leven.
Bij elke verzoeking zit een keuze, plaats je die in je leven?
Of zorg je dat dit obstakel er niet komt.

Jij mag kiezen!

God wil je hierbij helpen, en daarom mag je bidden: Leid mij niet in verzoeking.
Bescherm mij tegen verzoeking Heer!
De onzichtbare strijd is zo moeilijk te doorgronden, de verzoekingen zo verleidelijk of zelfs voor iedereen al geaccepteerd als normaal.
Maar ik wil kiezen voor U!
Wilt U mij helpen de juiste keuzes te maken telkens weer?


God heeft ons een beschermende wapenuitrusting geschonken gebruik deze voor jou veiligheid!

-gordel van waarheid, zorg dat Jezus jou nummer 1 is! Laat er geen leugen in je leven zijn. Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven!

-borstpantser van gerechtigheid. Dankzij Jezus kan je recht voor God staan. Geef je zonden aan Hem en laat dit pantser het belangrijkste in je beschermen. Bescherm je hart!

-de schoenen om van het evangelie te verkondigen. Vraag God of Hij jou de kracht geeft om van Hem te getuigen. Want wie getuigt dat hij/zij van Hem houden daarvan zal Hij tegen God getuigen dat Hij jou kent!

-schild van geloof. Om de gemene, vurige en dodelijke pijlen van de duivel af te weren. Stuur negatieve gedachten weg, ook in jou hoofd word een strijd gestreden. Ga aan de goede kant staan voor jezelf!

-helm van heil. Vraag God je gedachten te beschermen!

-zwaard van de Geest. Dat is het Woord van God! Laat dat in je zijn, dat je zonder de Bijbel toch Gods Woord altijd bij je mag dragen. En weet: Hij die in mij is, is sterker dan hij die in de wereld is.

-laat je leven leiden door de Heilige Geest! 


Dit helpt je om als overwinnaars uit deze strijd te komen!
Word jij ook een overwinnaar.
Je doel is het eeuwige leven!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met