Doorgaan naar hoofdcontent

Bescherming in de strijd

In de Bijbel vind je om ons in de strijd te helpen een volledige wapenuitrusting:

*De gordel van waarheid- Jezus zegt ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven.

*Borstpantser van gerechtigheid- door wat Jezus heeft gedaan kunnen wij weer recht voor God staan, Hij droeg onze zonde aan het kruis, laat de Heere je hart doorgronden en belijd je zonden en vraag oprecht vergeving!

*De schoenen- die bereid het geven het Evangelie te verspreiden.

*Het schild van geloof- hef het op en bescherm jezelf hiermee voor de pijlen die satan op ons afstuurt.

*Helm van redding- beschermt je gedachten, daar is ook een enorme strijd gaande, zet de helm op en laat de Heere je gedachten vullen met liefde, blijdschap en vrede

*Het zwaard van de Geest- het Woord van God. Zijn Woord moet in ons zijn en weet: Hij die in ons is, is sterker dan hij die in de wereld is.

*Heilige Geest, woon in ons, vul ons helemaal en schenk ons wat wij nodig hebben.

Waarom heeft God ons dit gegeven in Zijn Woord? Er is bij ons vrede, geen zichtbare strijd, geen vervolging. Wat moeten wij hier nu mee? Is deze wapenuitrusting voor ons echt nodig?


Wij hebben niet altijd zichtbare vervolging, maar worden wel vervolgd!
Er is strijd, een enorm gevecht aan de gang om jou leven.
Als je discipel bent en God gaat volgen dan zal je strijd krijgen, in je leven, in je hoofd.
God weet dat en wist dat al ver voordat jij deze strijd zou gaan ervaren.
Hij wil Zijn kinderen helpen in deze strijd. Hij strijd voor ons en beschermd ons.
Daarom gaf Hij ons een wapenuitrusting, op die manier kan je de strijd overwinnen, kan je overeind blijven.
Dat kunnen we niet vanuit ons zelf.
God wil dat we overwinnen!
Hij geeft ons alles wat wij er voor nodig hebben.

Ook voor jou ligt het klaar, zie jij de strijd die er om jou is? Bescherm jezelf met alles wat God jou geeft! Jij hoeft niet te strijden, God strijd voor jou, Hij zal de overwinning behalen, doe net als een soldaat je uitrusting aan en je kan standhouden!


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Gescheiden ouders eren

Hoe kunnen we kinderen daarbij helpen. Zeker nu we gescheiden zijn?
Er zijn verschillende stappen om kinderen groot te brengen. Sommige zijn overdraagbaar, maar sommige niet. Zo is er de opvoeders rol, iets wat door meerdere mensen opgenomen kan worden. Wanneer je kindje groot genoeg is zal hij/zij naar school gaan. Ook daar zal een opvoeders rol opgenomen worden. Of in de kerk, de sportclub of de verschillende manieren van opvang. Daarnaast is er de ouderrol. Dat is iets die, wat je ook doet, behouden blijft. In beperkte mate is het overdraagbaar, dan denk ik aan adoptie ouders of pleeg ouders. Zoals je het ook terug ziet in de benaming, is er dan het stuk ouderschap overgedragen. Dit gaat voornamelijk om verantwoordelijkheid, de mogelijkheid om keuzes te mogen maken voor het kind, de stem van het kind zijn als het ware. Als ouders heb je de grootste invloed op je kinderen, kan je de kinderen het meest vormen. Hoe wij leven, handelen en doen zal bepalend zijn voor onze kinderen, een…

Zingen en muziek kan zoveel met je doen!

Muziek dat heeft mij zo enorm geholpen!
Dat begon eigenlijk op momenten als ik verdrietig was en nog niet goed raad wist met mijn emoties.
Ik sloot het in mezelf op, draai ermee in mijn binnenste in een cirkel.
En durfde het niet te uitten.
Juist omdat ik het in mezelf vast hield ging ik mij er naar door voelen.
Het gaf allerlei aanklacht, allerlei aan nare gedachten gingen door mijn hoofd.
Ik raakte erdoor uitgeput.
Tot ik ging zingen, of ging luisteren naar muziek.
Dat wisselde van Sela naar Opwekking en van Don Moen naar Kees Kraayenoord.
Heerlijk.
Nummers die echt iets met mij deden, die als ik luisterde iets in mij veranderde.
Ja heel lang heb ik muziek gebruikt en had dit groot effect op mijn gevoel.
Zelfs zo groot, dat wanneer ik mij weer aangevallen voelde of verdrietig en daardoor down werd, mijn Bidden en Vasten vriendin/zus mij weleens vroeg:

Wanneer heb je voor het laatst gezongen?

Muziek heeft mij gered!
Dat kan ik echt zeggen.
Al mijn zorgen, al mijn gedachten, het lukte …

Wat is ware schoonheid?

Charme is bedriegelijk
en schoonheid vergaat
maar een vrouw met ontzag voor de Heer
moet worden geprezen.
(Spreuken 31:30)

Wat vind ik eigenlijk dat ik nodig heb om mooi te zijn? Niet zomaar antwoord geven zoals het hoort, maar echt! Dit is voor mij een kwetsbare vraag.


Een afkeer van mezelf

Vele jaren ging ik door het leven met een diepe basis van afkeer van mezelf. Ik haatte mijn uiterlijk. En ik zag er niet veel anders uit dan nu. Wanneer ik in de spiegel keek zag ik alles in het negatief. Ik had puistjes en sproeten. Iedereen vond mijn sproetjes zo leuk. Maar ik vond ze zo erg! Dat ik tijdens mijn werk in de winkel van mijn vader eens tegen mijn collega vertelde hoe ik mij daarbij voelde. Terwijl ik omkeek kon ik wel door de grond zakken. Daar was een mevrouw binnen gekomen, helemaal onder de sproeten. Ik dacht dat ze zich vast beledigd zou voelen als ze dit had gehoord. Maar haar reactie was zo liefdevol en bijzonder. Ik moest ervan huilen, ze vertelde mij: Ik wens je toe dat je van…