Doorgaan naar hoofdcontent

Gymzaal ramen schilderen

Bij de school van de kindjes zit een leuke gymzaal voor de kleuters. Nu word die elk jaar, net voor de open dag, weer opnieuw voorzien van een kleurige schildering. Dit jaar zit ik in de activiteiten commissie en heb ik deze taak op mij genomen. Al heel lang wist ik wat ik er op wilde, maar nog niet precies hoe ik dat werkelijkheid kon laten worden. Ondertussen was er een lijst uitgegaan waarop ouders konden aangeven waar ze bij wilde helpen, en zo werden er allerlei leuke activiteiten voorzien van ouders. Ook voor de gymzaal verven kwamen er aanmeldingen. Precies een mooi groepje moeders!

Tja en toen was het nog 4 weken voor de open, spanning komt nu toch wel op, het moet nu echt gaan gebeuren. Eerst op internet gezocht naar kleurplaten in het thema, ouders die zich opgegeven hadden gemaild met het idee en de eerste datum afgesproken. 1 Van de opgegeven moeders, had een andere moeder voor haar plek geregeld, dus we behielden het aantal schilderessen die ik nodig had.

En daar stond ik dan, de ramen had ik eerder al schoongemaakt met een lieve vriendin, mijn meisje kon ondertussen lekker spelen met haar dochter, en nu moest er iets nieuws gaan komen. De kleurplaten legde ik op de juiste volgorde onder de ramen, en ik dacht ik begin alvast met tekenen.

Wauw wat leuk om te doen!! De moeders kwamen ook, en de kindjes konden naar hartelust spelen in de gymzaal terwijl wij al kletsend aan de slag gingen. Wat heerlijk om zo met andere moeders bezig te zijn, elkaar te helpen en we hadden heerlijke gesprekken. 2 Vrijdagochtenden zijn we bezig geweest, enthousiast met het resultaat wat we al behaald hadden. We vulden elkaar mooi aan, en dat is nu te bewonderen! Woensdag (terwijl de ramen helemaal nog niet klaar waren) kreeg ik een mailtje van 1 van de juffen, ze had doormiddel van onze ramen gepraat met iemand, terwijl ze over het schoolplein liep om naar huis te gaan. Met trots presenteer ik aan jullie de nieuwe raamschilderingen:






Reacties

  1. Mooi gedaan Petrina, samen met de andere moeders een hele mooie voorstelling gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. De heldere kleuren doen het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor je reactie, inderdaad, het spreekt (zeker voor kinderen)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Gescheiden ouders eren

Hoe kunnen we kinderen daarbij helpen. Zeker nu we gescheiden zijn?
Er zijn verschillende stappen om kinderen groot te brengen. Sommige zijn overdraagbaar, maar sommige niet. Zo is er de opvoeders rol, iets wat door meerdere mensen opgenomen kan worden. Wanneer je kindje groot genoeg is zal hij/zij naar school gaan. Ook daar zal een opvoeders rol opgenomen worden. Of in de kerk, de sportclub of de verschillende manieren van opvang. Daarnaast is er de ouderrol. Dat is iets die, wat je ook doet, behouden blijft. In beperkte mate is het overdraagbaar, dan denk ik aan adoptie ouders of pleeg ouders. Zoals je het ook terug ziet in de benaming, is er dan het stuk ouderschap overgedragen. Dit gaat voornamelijk om verantwoordelijkheid, de mogelijkheid om keuzes te mogen maken voor het kind, de stem van het kind zijn als het ware. Als ouders heb je de grootste invloed op je kinderen, kan je de kinderen het meest vormen. Hoe wij leven, handelen en doen zal bepalend zijn voor onze kinderen, een…

Zingen en muziek kan zoveel met je doen!

Muziek dat heeft mij zo enorm geholpen!
Dat begon eigenlijk op momenten als ik verdrietig was en nog niet goed raad wist met mijn emoties.
Ik sloot het in mezelf op, draai ermee in mijn binnenste in een cirkel.
En durfde het niet te uitten.
Juist omdat ik het in mezelf vast hield ging ik mij er naar door voelen.
Het gaf allerlei aanklacht, allerlei aan nare gedachten gingen door mijn hoofd.
Ik raakte erdoor uitgeput.
Tot ik ging zingen, of ging luisteren naar muziek.
Dat wisselde van Sela naar Opwekking en van Don Moen naar Kees Kraayenoord.
Heerlijk.
Nummers die echt iets met mij deden, die als ik luisterde iets in mij veranderde.
Ja heel lang heb ik muziek gebruikt en had dit groot effect op mijn gevoel.
Zelfs zo groot, dat wanneer ik mij weer aangevallen voelde of verdrietig en daardoor down werd, mijn Bidden en Vasten vriendin/zus mij weleens vroeg:

Wanneer heb je voor het laatst gezongen?

Muziek heeft mij gered!
Dat kan ik echt zeggen.
Al mijn zorgen, al mijn gedachten, het lukte …

De kracht van Zijn stem

Juist die momenten wanneer er een strijd is in mijn hoofd, spreekt Hij tot mij!
Afgelopen jaren is mij dat opgevallen, bij het luisteren naar Gods stem. Zijn stem die mij nu kracht geeft, mij bemoedigt maar ook de weg wijst door mijn leven. Dit was niet altijd zo in mijn leven. Ooit luisterde ik naar de stem van de wereld. Dat had veel sporen bij mij achtergelaten. Juist ook doordat ik in mijn leven zoveel meegemaakt heb van de gebrokenheid waarin wij leven op aarde. Ik kreeg te maken met ziekte van iemand waar ik van hield, met angst voor een naderend afscheid, met vaak afscheid moeten nemen en toch weer terug komen, ook maakte ik een scheiding mee. Dat gaf de stem van de wereld een veroordelende kracht. Totdat ik Zijn stem mocht ontdekken tussen alles door. Vaak spreekt Hij, terwijl er ook andere stemmen, vanuit de wereld, tot mij door willen dringen.  En juist dan spreekt Hij!
Verschillende stemmen
Er is die stem van Hem die spreekt tot mij, met een onvoorwaardelijke liefde maar t…